Lilypie Kids Birthday tickers

Pazar, Ocak 07, 2007

Yolunda Gitmiyor

Hani yarin ola hayrola demistim ya pek de oyle olmamis.
Cuma gunu okula babasiyla gitti Ecenaz, 1 saat sonra da geri geldi. Aglamaktan sesi kisilmis ve burnu kanamis bir sekilde. Ogretmeni cok cabalamis, oyun alanina cikartmis, bakmis olmuyor zorlamayalim daha fazla biraz daha zamana ihtiyaci var deyip eve gondermis. Once cok kizmistim bu hareketine ama dusununce simdi hakli buluyorum.
Ecenaz da uzerine bu kadar gelinmesinin etkisiyle hasta oldu. Dun gece 02:00 de atesini dusurmek icin dusa soktuk, yine de ise yaramadi. Boyle durumlarda Ecenaz'in hep ateslendigini ve bizden acisini cok kotu cikarttigini soyledigimde eski tecrubeli anne-babalar bizim durumu abarttigimizi ve cok korumaci oldugumuzu soyluyorlar. Ben hala nerede yanlis yaptigimizi bulamadim.
Okuldan geldigi andan itibaren cok uzerine gitmeden butun cumle aralarinda okula gitmenin cazipliklerini anlattik, O da "okula gidicem, aglamicam" asamasina geldi. Hastaligi gecene kadar bunun ne kadar dogru oldugunu anlayamayacagiz. Bakalim alismasi ne kadar zaman alacak, ya da alisacak mi?

Ben de biraz bu dusuncelerden uzaklasmak icin kendimi mutfaga verdim. Ne kadar zahmetli tarif varsa denemeye basladim. 2 cesit ekmek bir de cikolatali croissant yaptim. Asagidaki ilk resim fransiz ekmeginin baska bir tarifle yapilmisi. Elimdeki 3 ekmek tarifi kitabinda ayni ekmegin 3 degisik tarifi var. Daha once fransiz ekmegini yapmistim ama bu tarifin tadini daha cok begendim. Hem de yapilisi daha kolay. Ve ciabata... Ilk yapisim bir fiyaskoydu ve bir daha denemem diyordum ama yaptim iste. Cok daha guzel oldu ama biraz zahmetli. Croissant'i evde yapmak da ayri bir delilik. Dun gece hamuru kullanima hazir hale getirip tarifteki gibi bir gece dolapta dinlendirdim. Hamur dinlendi ama benim kollarim ve sirtim hala kullanima hazir degil:) Boyle tarifleri denedikten sonra uzun bir sure yapmayacagim diyordum ama biraz psikolojim bozulunca sayfalar arasindan yine bunlari cekip cikartiyorum. Kisa bir sure icinde tekrar yapmamayi diliyorum.
Sevgili Ilknur Abla'yla konustum iki gun once, o da "sen neler yapiyorsun oyle? tariflerini istiyorum" dedi. Simdi ustasi oldugum baklavanin yaraticisi Ilknur Abla. Usta dedigime de bakmayin O'nunkiler benim yaptigimdan hala cok daha guzeldir eminim. Resimlerini gordugunuz ekmeklerin de ustasi oldugum soylemek yanlis olur. Benim ki sadece birsey yapabildigimi gosterme cabasi... Zira ilk evlendigim yillarda bir-iki basit yemek disinda hicbirsey bilmiyordum. Mercimek corbasi yapmayi ogrenmek bile bir yilimi almisti:) Ilknur abla da beni o donemlerden bildigi icin annem, ablalarim ve bir cok arkadasim gibi gorduklerine inanamiyor. Ama isteyen herkese yaptigim mamalarin tarifini seve seve verebilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder