Lilypie Kids Birthday tickers

Pazartesi, Ocak 22, 2007

Dokturmusum:)


Iste haftasonu marifetlerim. Mutfakta denedigim tarifleri resimleyip, duzenlemelerine Ecenaz'in resimlerinden daha fazla vakit ayirinca, O'na ihanet etmis gibi hissediyorum. Haksizlik degil mi? Kizimin 31. ayinda sadece 9 resmi var, bir sene once bu zamanlar gunde 9 resim cekiyorduk. Ileride bize hesap sorar mi acaba?
Ben de rekora giderek bir gunde iki yazi yaziyorum bugun. Ecenaz'in resimlerinden dikkati tariflerime cekmemek icin:)
Neyse gelelim neler yaptigima. Pazar gunu 4:00 de girdigim mutfaktan 10:00 oldugunda hala cikamamistim. Aksam saatlerinde, denemelerimi bir kenara birakip yemek de hazirladim tabii. Sag ust resimdeki etli ve nohutlu pirinc pilavi aksam monumuzden. Cok bilinen bir tarif ve yapimi kolay ama bir web sayfasinda gorunce yapiverdim iste. Aslinda pirinc pilavi yapmamaya calisiyorum, bir arkadasin tavsiyesi ile bulgur ilk tercihimiz oldu ama bu tarif de bulgurla yapilmaz ki. Ve farkettim ki epeydir acem pilavi da yapmamisim. Hazir pirince el atmisken onumuzdeki haftada bir monuye koymali.
Sol ust kosedeki resim Boston Cavdar Ekmegi. Yine goruntu guzel ama tat yoklardan birisi. Ya da ben begenmedim. Hakus tadina bile bakmadi, icinde pekmez oldugunu ogrenince.
Sag alt kosedeki ise zeytinli ekmek. Siyah ve yesil. Bu tarifi bir daha ki sefere sadece beyaz undan ve icine de taze kekik koyarak yapacagim. Bugday, misir ve beyaz un karisimindan cok agir bir ekmek cikiyor, zeytin tadini alamiyorsunuz. Kizartarak yendiginde sabahlari iyi gidiyor cayin yaninda. Ve bir dahaki ekmegimde, hazir maya yerine tamamen kendi imalatim mayami kullanacagim. Hala demlenme asamasinda, bu aksam son beslemesini de verecegim ve yarin kullanima hazir olacak. Insallah tutmustur.
Ve gelelim son resme; Hakus da ben de bayildik buna. Krem Peynirli Kurabiye. Sekilleri biraz bozuk oldu, kimin umurunda. Hakus ilkinin tadina baktiktan sonra "az yapmissin Muge" dedi. Tariften 20 tane cikiyor. Biraz da iyi oluyor cunku kilo almaya basladik. Beyaz unu kesecegim diyorum, olmuyor iste. Bir suru ekmek denedim, o tadi vermiyor. Damak tadimiz beyaza daha alisik galiba. Bir hafta boyunca degisik ekmek denemeyi kesiyorum. Agiz tadiyla ekmek yemeyi ozledim. Hadi bakalim gelsin kilolar:))

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder