Lilypie Kids Birthday tickers

Pazar, Ocak 21, 2007

Simitlerim



Ne guzel gorunuyorlar degil mi? Tadlari icin ayni seyi maalesef soyleyemem. Nerede yanlis yaptim bilmiyorum. Tarifte tek eksik olan malzemem mahlep ti. Onun eksikliginin bu kadar tad kaybi yapacagini sanmiyorum. Hamurda simidimsi bir tat vardi ama hafif acilik da kaliyordu agizda. Kullandigim susam kavrulmustu, firinda tekrar pisince belki de acilik yapti. Emin olmamakla birlikte buldugum tek aciklama bu. Bir daha ki denememde kavrulmamisiyla yapacagim. Sonucu bildiririm. Bu kadar simidi aci diye cope atmadik tabii ki. Kizartip kahvaltilarda afiyetl yedik. Ozelikle kirma yesil zeytinle super oldu. Bu aralar bir yesil zeytin krizim tuttu. Siyahi daha cok severim halbuki ama simdiler yesil de yesil diyorum. Marketlerden birisinde tazesini buldum, keske annem zeytin kurarken sorup ogrenseymisim ya da daha dikkatli izleseymisim. Simdi telefonda tarif vermeyle olmuyor. Yapmayi bilmedigim icin alamadim guzelim zeytinleri. Ama yapilmis olarak aldiklarim da cok guzel. Kirma zeytinin kendine has hafif bir aciligiyla, zeytinyagi ve pul biber birlesince, himmmm nefis oluyor. En kisa zamanda basarili bir simit denemesi yapmam lazim.

Resim cekmek gercekten egitim isteyen bir is. Iyisini cekmek istiyorsan tabii. Yoksa deklansore basmanin neresi zor:)) Su asagidaki resimi cekmek icin en az otuz deneme yaptim. Sonuctan memnun degilim ama iclerinden en iyisi buydu. Bu origamiyi mutlaka gostermeliyim diye inat da edince kotunun iyisini secmek zorunda kaldim. Fotograf makinam yenilerini gordukten sonra pek bir takoz geliyor gozume zaten. Bir de boyle zorluklar cikarinca firlatip atasim geliyor. Ama bilgisayarimin borcunu odemeden bu lukse sahip degilim. Ama kendime soz verdim alti ay sonra gicir gicir, super bir fotograf makinasi alacagim kendime. Aklimda birkac tane var, hem o zamana kadar fiyatlari da duser. Ve mutlaka ekstra zoom aparati alacagim. Egitimini almaya gelince de, cok tembelim ben. Kendim cozmek icin aylarimi veririm ama okula gitmem. Dedim ya daha once sevmiyorum okullari ben.


Ama yaraticilik super degil mi? Uzun uzun inceleyince-ki ben oyle yaptim- guzel dusunulmus detaylar carpiyor goze. Mesela bu $1 lik banknotun uzerindeki resimlerden birisi yaka deseni olarak kullanilmis. Yaka ve kollarin ayni renk olmasi da baska bir incelik. "God We Trust" yazisi da bana eski "QuickSilver" t-shirtlerindeki markalamayi hatirlatti.
Bu basit origamiyi ben biraz abartiyorum belki ama cok hosuma gitti ve paylasmak istedim.

Bu arada gordugunuz gibi fotograf makinami buldum, mikrodalga firinin arkasinda. Once orada olmasi cok anlamsiz geldi, sonra neden oraya koydugumu hatirladim. Sebebin Ecenaz'dan baska birisi olmasi beklenemez. Simitleri yaptigim gun mutfakta makinayi saklamak icin en uygun yer orasi gorundu bana. Ecenaz, kucuk sandalyesi elinde istedigi heryere ulasabiliyor cunku. Neyseki evin altini ustune getirip, ufak capli bir sinir krizinden sonra takoz makinami bulabildim.
Dun aksam "eyvah ekmeksiz kaldik" telasiyla yaptigim tarifim cok kotu oldu, yenemeyecek kadar kotu. Durum acil oldugu icin basit bir hamur yapip ertesi sabaha ekmegi yetistirdim. Ama yarin pazar ve hepimiz evdeyiz, bu da demek oluyor ki yeni seyler deneyebilirim. Resimleri pazartesi paylasirim.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder