Lilypie Kids Birthday tickers

Pazartesi, Şubat 05, 2007

Yeniden Mutfaktayim:)





Sinus problemleri. Uzun yillar sonra kendisiyle tekrar karsilastik. En son liseydek agir bir antiboyotik tedavisiyle kendisine veda etmistim. Agriyi biraz hafifletmek icin burun tikanikligimi acmaya calisirken yukaridaki resim cikti karsima. Kaynayan suyun buharini vicksli burnuma cekerken, cok etkilendim goruntuden ve paylasmak icin hemen resmini cektim. Kaynama noktasina geldigi anda kabarciklarin tek tek tencere tabanini terkedisini seyretmek pek hosuma gitti.








Mutfagimla baristik. Zaten mecburi bir iliskim vardi kendisiyle, benim heyheyler gidince de yeni seyler denemeye kaldigim yerden devam etmeye basladim. En son denemelerimin resimleri yok maalesef. Sadece bu aksam yaptigim ekmegi resimleyebildim. Firindan az once cikardim ve telin uzerinde sogumaya biraktigim anda da yazmaya basladim, hala citir citir sesler geliyor ekmegimden. Yazim bitince de ev yapimi ve tum cesit ot-zeytinyagi-pul biber karisimi lorumla tadina bakacagim. Agzim sulandi.
Yeni denemelerimin resmi niye yok? Usendim resim cekmeye. Hava da cok guzeldi bugun, yemegi yaptiktan sonra kizimla bisiklet turuna ciktik.
Son marifetim Sipsi Paste. Bir kafkas yemegi. Tarifi okuyunca cok ugrastirici bir yemek oldugunu dusunmustum ama 45 dk da yemeye hazir hale geldi. Tadi: Tavuklari tek basina yemek daha cok hosuma gitti. Ecenaz da benim gibi dusunuyor olmali ki sadece tavuklari yedi. Corba ve paste kismi dusundugum kadar lezzetli degildi. Belki de yoresel bu yemege damak tadim alisik olmadigi icindir. Siz de denemek isterseniz tarif icin tiklayin.
Cumartesi gunu de ilk kez Banana Nut Muffin yaptim. Tatlilari tatli gibi yani cok sekerli seviyorum ben. Muffin yapiminda kullandigim muzlar dusundugumden daha az tatli oldugu icin biraz az sekerli olmustu. Ecenaz tadina bakti sadece ama bir taneyi bitirmedi bile, muzu cok sevmesine ragmen.
Cok emek verdigim ekmeklerim istedigim gibi olmayinca cok uzuluyorum ve bir daha yapmak icimden gelmiyor. Bazen "git bir ekmek makinasi al kendine diyorum" ama isin zevki kacar diye onu da istemiyorum. Hem hamuru yogurmak kol kaslarimi gelistiriyor bir de bilek romatizmalarima iyi geliyor. Ben isin daha kolay bir yolunu buldum ve resimde gordugunuz ekmegi oyle yaptim. Nedir bu kolay yol: Wheat Gluten. Turkce hangi urune denk geliyor ya da Turkiye de var mi bilmiyorum. Ama ekmege hem hacim hem kesinlikle basarisiz olmama sansi veriyor. Iceriginde hicbir kimyasal madde yok. Sonuc super, herkes mutlu, hele ben coook mutluyum. Degisik ekmekleri denemek icin sabirsizlaniyorum.


Bugun Ecenaz'a surpriz yaparak O'nu okuldan almak icin babasina ben de katildim. Hakus okula giderken beni isyerinden aldi, zaten yolunun uzeriydi ben de aylak aylak oturuyordum. Ama cadi hic yuz vermedi. Beni gordugunde yuzunde guller acti ama babasini gorunce kabak cicegi kivamina gelerek uzerine atladi. Bu sabah beni yataktan kaldirmak icin geldiginde yuz vermeyisimin acisini cikartiyor galiba. Buyudukce hatalari affettirmek ya da unutturmak zorlasiyor.



Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder