Lilypie Kids Birthday tickers

Cumartesi, Şubat 24, 2007

It's unacceptable!!!



Tadaaa... Iste benim profiterollerim ya da diger adi ile cream pufflarim. Coook uzunca yazilmis iki tarifin birlesimiyle yaptim. Biraz kafam karisti ve gozum korktu ama hem bir saatten az zamanimi aldi hem de tadlari mukemmel. Sogumasini beklemeden iki tane yiyiverdim. Hakus'un favori tatlisi, bakalim deneyince o ne diyecek.
Benim secici kizim sadece bir lokma aldi ve begenmedi. Sutlu tatlilari sevmiyor belki bu hosuna gider dedim, tutmadi. Onun da hosuna giden tatliyi bulacagiz deneyerek, cok gerekliymis gibi;)
Uzun zamandir degisik ekmek resimleri koymuyorum sayfaya cunku yapmiyorum. Internette kaybolmus durumdayim. Denenecek o kadar guzel yemekler var ki ekmegi biraz es geciyorum galiba. Nasil olsa altindan kalkabildigimi gordum ya... Onumuzdeki gunlerde Konya Tiridi yapmayi planliyorum ve etin altina koymak icin mis gibi bir pide yapacagim. Daha once de yapmistim ama bu sefer tarifim farkli. Hepsini resimleyecegim, merak etmeyin.

Gelelim benim minik kelebegime...

Okula baslayali birbucuk ay oldu. Sanki bana daha uzunmus gibi geliyor, 4 ocak tan bugune, neyse. Buyuk gelismeler var. Kac kelime ogrendigini saymiyoruz artik, cunku cumleler kurmaya basladi. "I like it","it is good","This is my coat", "it's my turn", "stop it", "good job" veeee "it's unacceptable". Unacceptable, 2 1/2 yasindaki bir cocuk icin telaffuzu zor bir kelime ya da Ecenaz durumundaki bir cocuk icin desek daha dogru olur. Cok net soyleyebiliyor. Iki gun once ilk soylediginde sok olmustum. Okulda ne oldu da ogrendi bilmiyorum cunku hicbirsey anlatmiyor. Dolambacli sorular sorarak birkac ufak sey ogrenebiliyoruz. Okuldan bahsetmek istememesinin altinda mutlaka bir neden var ve biz henuz bulamadik. Ogretmenine sordum, "henuz cok kucuk,
-bugun resim yaptik-makasla kagit kestik-kitap okuduk-demesini beklemeyin" dedi. Ben de ne zaman anlatmaya baslar? diye sormayi unuttum. Zamanla gorecegiz. Bu arada "unacceptable" kabul edilemez demek. Ogretmenin kelimeyi direkt olarak Ecenaz'a soyledigini sanmiyorum. Eger kabul edilemez birsey yapsaydi ogretmeni bize mutlaka soylerdi.

Okulun getirdigi diger artilar da var. Kizim daha bir duzenli oldu. Okul oncesinde de daginikti diyemem ama bu biraz farkli. Evdeki herseyin yerini babasindan daha iyi biliyor mesela. Birseyle isi bittikten sonra hemen yerine kaldiriyor. Bazen saskinlik icinde izliyorum. Bugun mesela, benim ekmek pisirirken bazen firini nemlendirmek icin kullandigim sprey sisesini buldu. Daha once de oynamisligi var bununla ve her seferinde spreyi saklayarak kurtarabiliyorduk elinden. Yoksa heryer su icinde kaliyor. Bugun camlari spreyledikten sonra-ki bunu da Guler anneannesinden ogrendi, her yaz geldiginde inatla balkon camimi sildigi icin- mutfaga geri getirdi ve aldigi yere koydu. Hem cok sasirdim hem de hosuma gitti.

Posted by Picasa

3 yorum:

  1. Herhalde duzenli terbiyeli olacak. Cocugu yeistiren annedir der benim annem. Ece cok sansli tabi hem anne akilli hemde baba...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler Yusuf Abi,
    Hem koltuklarim kabardi hem de yuzum kizardi;)

    YanıtlaSil
  3. askim
    profitrol cennetten bir parca kadar guzel..guzel ellerine saglik.umarim kizimizda senin kadar becerikli olur zaten o yolda ilerliyor.

    YanıtlaSil