Lilypie Kids Birthday tickers

Cumartesi, Şubat 17, 2007

Ama, Anlatir misin?

Cocuklarin inanilmaz bir gozlemleme yetenekleri var. Bir donem sadece o kucucuk beyinlerine kayit yapiyorlar sonra da show zamani geliyor ve bizi hayretler icinde birakiyorlar.
Ecenaz kaydetme donemini yeni bitirdi galiba simdi birikenlerle bizi sasirtiyor.
Cevap vermeleri daha bir mantikli hale donusmeye basladi. "Neden" sorularina cok akillica cevaplamak zorundayiz, biliyoruz ki teyp kaydediyor. Zaten O da oyle kolay kolay vazgecmiyor.
Bir de ayrilma korkusu basladi yine. Evin hicbir yerine yalniz kalamiyor ozellikle aksamlari. Beni mutfakta gormesine ragmen salonda tek basinda oturmuyor. Son bir haftadir boyleyiz. Babasini da ise gondermek istemiyor, iki saat onceden "baba gitme" demeye basliyor. Bugun krizi beraber banyo yapma teklifiyle atlattik. Bu donemleri coook uzun zaman once atlatmistik niye geri geldiler bilmiyorum.
Aksam ustu sigara icmek icin balkona cikma girisimim oldu, baktim bizimki benden once kapiya yonelmis. "Yeni banyo yaptin, cikma annecim, usursun dedim" ne dese begenirsiniz " Ama sen de yeni banyo yaptin" . Vercek cevap bulamadigim icin pasa pasa geri donup, koltuktaki yerimi aldim. Beraberce "Nemo" yu seyretmeye devam ettik.


Ayni seyi aksam yemegi icin de yapti. Ben de bu cocuga hala "Hadi mama hazir" diyorum. Agiz aliskanligi iste birakamadim bir turlu. "Ne yiyecegiz" diye sordu. "kofte" dedim. Bugun Yogurtlu Muhacir koftesi yaptim firinda. Bizimki kofte cevabiyla yetinmedi. "Ama ne yiyecegiz bana anlatir misin?"i oldukca ciddi bir yuz ifadesiyle sordu. Ben de kofteyi anlattim. Mutfakta dibimden ayrilmiyor simdi "Sana vardim etcem" ben diye. Ekmeklerimin ununu eliyor, taze fasulye temizliyor, yemeklerimi karistiriyor.... Asci olacak benim kizim.



Annesi kendini iyice asti ve evde Shrimp Spring Roll yapti. Cok saglikli bir Thai aperatifi. Icinde karides,marul, havuc, kirmizi lahana ve cok ince rice noodle var. Kucuk beyaz kapta gordugunuz de yaninda olmazsa olmazi peanut sosu. Ben buna bayiliyorum. Resimde gormediginiz bir sos daha var benim beraber yedigim, o da Chili paste. Aci ve tatlinin, taze sebzelerle birlesmis hali damakta nefis bir tat birakiyor. Thai mutfagi Turk damak tadina biraz uzak ama bir kere alistiysaniz, vazgecmeniz biraz zor. Ama genel bir yanilgi var, Uzakdogu yemekleri denince hemen akla bortu-bocek geliyor ve mumkun oldugunca bu tarz restoranlardan uzak duruyoruz. Imkaniniz varsa mutlaka deneyin derim. Benim secici Hakusum bile severek yiyor bu yemekleri.

Gecen yaz aylarinda bircok aperatif ve tatlisini yaptim evde bu mutfagin. Ecenaz'in evde kutladigimiz ikinci dogumgunu partisindeki menumde bile bir aperatifi vardi. Spring rolldan biktigim zaman belki tekrar yapmaya baslarim. Hele bir kizarmis muz tatlisi var, parmaklarinizi yersiniz. Bak benim de canim istedi simdi. En kisa zamanda yapiyorum ve resmini de size aktariyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder