Lilypie Kids Birthday tickers

Cuma, Şubat 09, 2007

Ilk Odevimiz

Kizimiz buyudu de eve okul odevleri getirmeye basladi. Zaman ne kadar cabuk geciyor diye dusunuyorum sonra donup Ecenaz'a bakiyorum daha 2,5 yasinda. Cok da cabuk gecmiyor aslinda, yasananlari dusununce oyle cok sey var ki, 2,5 yila bunlarin hepsi nasil sigdi diyorum. Bu kadar olayla en az 4 yil gecerdi gibi geliyor. 10-15 kez yapilan doktor kontrolleri, 5 acil servis ziyareti, 2 Turkiye seyahati, Boston gezimiz, Guler anneannemizin uc kez bizi gormeye gelmesi, ilk oyuncaga uzanisi, kolik nobetlerimiz, sabaha kadar oturmalarimiz, ilk disi, emeklemeye baslamasi, ilk adimlari, ilk dogumgunu, ilk bisikleti yani bir suru ilkler daha bir suru sey.

Neyse gelelim odeve; sevgililer gunu icin bol kalpli bir kart hazirlamak:) Okula hazir kart goturmek yasak. Emek vermeleri lazim. Bir haftadir evin icinde suruklenen bu odevi sonunda bugun babasiyla beraber yapti. Tabii daha cok babasi yapti. Karti ne icin yaptigini anlatmayi denemedim bile. Cunku Sevgililer Gununu O'na nasil anlatacagimi bilemedim. Dedim ya, daha 2,5 yasinda. Belki onumuzdeki sene anlami daha buyuk olur. Hele bir de okul aski olursa:) 4 yasindayken okulda sevgilisi olan cocuklari duymustum belki bizimki erken baslar. Bu konuda da babasina benzerse hic sansi yok;)
Okul odevi olan tek kisi Ecenaz da degil Sevgililer Gunu icin. Her ailenin de ayri bir gorevi var. Bizim payimiza dusen, cilek alip guzelce temizleyip yenecek halde okula goturmek.
Eger tum odevler boyle olacaksa simdilik herkes halinden memnun. Siz bizi 3-4 sene sonra gorun bakalim.

Ecenaz la ilgili sikca sorulan bir soru var: Ingilizce ogreniyor mu? Malum en buyuk problemimiz buydu, dolayisiyla herkes de gelisme olup olmadigini merak ediyor. Coook buyuk ilerleme yok. Bir ay oldu henuz baslayali. Ama tabii ki ilerleme var. Anlamasi cok gelisti mesela. Cumleler kuramiyor henuz. "I got it", "This is red-yellow-gween" ve "i love you" disinda. Yalniz "green" yerine "gween" deyisimize dikkatinizi cekeyim. Oyle sirin oluyor ki bunu soylediginde. Kalici oldugunu dusunmedigim icin simdilik endilenmek yerine zevkini cikartiyorum (R) ozurlu olusumuzun. Halasi da soyleyemezmis kucukken. Simdi oldukca duzgun konusuyor. Ingilizce disindaki diger sorunumuz da okula alisma sureciydi. O bolum iyinin de otesinde. Bu sabah okula gitmek icin oyle sabirsizlanmis ki 10 dk mesafedeki okula gitmek icin evden 25 dk erken cikmislar. Babasi okuldan almak icin gittiginde ise "ben okulda kalacagim" diye tutturmus.

Benim mutfakta yeni tarif denemelerim oldu gecen bir kac gun icinde. Bunlardan birisi sufleydi. Maalesef sufle yerine yuvarlak kaplarda pisirilmis browni cikti ortaya. Nerede yanlis yaptim bilmiyorum. Tarifi bir turk web sayfasindan almistim, simdi adini hatirlamiyorum. Bir dahaki sefere amerikan versiyonunu deneyecegim. Olculer daha guvenilir cunku. 1 cup dendiginde o bir cup herkesin evinde ayni. Ama bizim tariflerdeki 1 bardak olcusu oldukca goreceli.
Yaptigim sekiz kap suflenin 5 ini yemeyi basardik, browni niyetine ve uzerine dondurma koyarak. Kalan 3 tanesini de silindir seklinde keserek kaplarin dibine yerlestirdim, uzerine vanilyali puding koydum, en ustune de ahudududen yapilmis meyveli sosu koydum. Cok basit ve lezzetli birsey cikti ortaya.

Bu aksam bir degisiklik yapip ayni anda iki ekmek birden yaptim. Birisi Wheat Germ yani bugday ozu kullanarak yaptigim bugday ekmegi, digeri de Sourdough(eksimayali) ekmegim. Daha once de yapmistim. Sitede resmi var. Bugday ekmegim pisti ama EksiMayali ekmegim ikinci dinlenme asamasinda. Resimlerini en kisa zamanda siteye eklerim.

Uzun zamandir kofte icin basimin etini yiyen Hakus'a surpriz yapip bu aksam hamburger hazirladim. Ekmekleri dahil hersey ev yapimi. Aslinda kofte ve ekmek kismi bana aitti demek daha dogru olur. Cunku susleme isi Hakus'a ait. Icine herturlu garnishi koydu ve tadi superdi. Ev yapimi oldugu icin de gonul rahatligiyla yedik.

Herseyi arka arkaya siraliyorum galiba ama yazinca farkettim ben bugun bir suru sey yapmisim. Hem de cok yogun is tempolu bir gunun ardindan. Kendi kendime "cok marifetliyim" dedim galiba. Aslan burcu iste, arada-sirada boyle boburlenmezsek yasayamayiz biz:)
Ve gunun en onemli olayi, ta daaaaaa.... Sucuk yaptim bugun. Oyle makinayla falan da degil. Huniyle, evet bildigimiz huniyle yaptim dolumunu. Cok ugrastirdi beni. Sonucu ne zaman belli olur bilmiyorum. Buraya yazacagimdan emin olabilirsiniz. En buyuk istegim, eger guzel olursa Ecenaz'in da hoslanmasi. Burada aci olmayan sucuk bulamadigimiz icin henuz tadi nasil birsey bilmiyor yavrum. Bekleyip gorecegiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder