Lilypie Kids Birthday tickers

Perşembe, Ekim 19, 2006

Ramazan Bayrami

Once herkesin mubarek kandili kutlayayim. Bizim evde pek hissedilmese de bir ramazan ayi daha bitmek uzere. Calisma saatlerimizin tersligi ve saglik problemleri yuzunden yine annemin tabirlerinden birisiyle Ramazan'i yedik. Ramazan'in girmedigi eve tabii ki bayram da girmiyor. Hem insan sevdiklerinden bu kadar uzakken, bayrami bayram yapan seylerin hicbirisi yokken etrafinda,kutlamak pek anlamsiz olurdu.
Ama; bana bu sene buruk da olsa mutluluk yasatan birsey oluyor bu bayram.

Her yaz oldugu gibi bu yaz da Karadeniz'e giden annem ve babam isleri sebebiyle bu sene bayrami orada kutlamak zorunda kalacaklar. Bunun neresi seni mutlu ediyor demeyin, daha anlatacaklarim bitmedi. Annem ve babam uzun yillardir ilk kez bayrami yalniz kutlayacak olmanin buruklugunu yasiyorlar. Hatta bugun babami kandil icin aradigimda annemin biraz rahatsiz oldugu icin yattigini soyledi. Uzuntuden. Bilirim ben annemi. Yaninda yavrulari ve yavrularinin yavrulari yok cunku. Ama annemin bilmedigi birsey var ki, oda butun yavrularinin arife gunu yaninda olacagi. Butun derken sadece kardeslerimi kasdetmiyorum, herkes var bu butunun icininde. Cocuklari, torunlari, damatlari, manevi kizi, gelini, herkes.
Kardeslerimin icleri elvermemis yalniz bayram gecirmelerine anne-babamin, kocaman bir otobus kiralayip yola koyulmaya karar vermisler. Eglencenin yolda baslayacagina eminim. Annemin surpriz karsindaki yuz ifadesini tahmin etmek cok guc ve ben daha sonra bunun videosunu seyretme sansina sahip olacagim.
Eksik olan 2 kisi var bu guzel dusuncede. Ben ve Boston'daki abim. Annemin de mutlulugu biraz buruk olacak benim gibi. Yillardir, Karadeniz'de ailece biraraya gelmeyi planliyorduk ama bize nasip degilmis. Oralari gormeyeli yaklasik 15 yil oldu. En son lise yillarindaydim gittigimde.

Cok degisiklik olmus heryerde ve herseyde oldugu gibi koyumuzde de. Evin penceresinden incirini yedigim agac kurumus. Diger penceredeki kocamaaan kiraz agaci kesilmek zorunda kalmis. Annemlerin tek katli evi triplex olmus. Ve hala vefat ettigine inanamadigim Anneannem yok orada. Koyu hic anneannemsiz gormedigim icin sanki gidince beni orada bekliyor olacak gibi geliyor.
Gormeyi cok ozledigim bu yere yolculuga cikacak butun aileme coook guzel, sorunsuz bir yolculuk diliyerek bu konuyu kapatiyorum. Yoksa aglayacagim simdi.

Ailece hasta olduk biz. Ecenaz'la basladi sonra Hakus'a gecti simdi de ben. Ecenaz'da ses catalligi disinda birsey kalmadi. Hakan dun gece yatak dosekti, benim de bugun heryerim agriyor.
Insan kendi kendine nazar degdirir mi? Ben yaptim. Su koca cenemi tutamayip herkese Amerika'ya geldigimden beri hic soguk alginligi ya da grip yasamadim deyip durdum, bununla da kalmayip isin icine Ecenaz'i soktum. Benim son 6 yilda, Ecenaz'in da dogdugundan beri ilk soguk alginligi bu. Neyseki 2 gunde atlatti. Hakus'un bunyesi cok zayif bu konuda. Her yil mutlaka hasta oluyor. Ecenaz'i asilari koruyor babasindan, hafif bir burun akintisi ile atlatiyor, beni neyin korudugunu bilmiyorum.
Annemin Hakus'la ilgili soylediklerini hatirladim simdi. "Hakan hic saglikli beslenmiyor, sut yok, yogurt yok, peynir yok. iyi bak bu adama ilerde acisini cok ceker" demisti. Dogru galiba. Annemin bu saydiklarinin hicbirisini yemiyor. Evden asitli icecekleri de kesiyoruz artik. Kesiyoruz degil mi canim? Bu benim kacinci bu ise kalkisim hatirlamiyorum. Henuz basarili olabilmis degilim. Denemekte fayda var. Ecenaz'a meyve suyu almayi da kestik. Bugun kuru kayisi ve mangodan evde yaptim, koydum surahiye. Bir bardak verdim, tadina bakar-bakmaz lavaboya bosaltti. Ben de zorlamadim. Mecbur kalinca pasa pasa icecek.

Unutmadan... Iskembe corbasimi denedim bu aksam. Ilk kez icin fena sayilmaz. Az miktarda yaptigim icin olcu ayarlariyla oynamistim, unu biraz fazla olmus ama icilmeycek gibi degil.

Isten cok yorgun geldim bugun ama kac gundur aklimda olan yaprak sarmasini yapmadan da duramadim. Nefis oldu. Yarim saatte pisti. Guler abla inanmayacak simdi buna ama pisti iste.

Neden inanmayacak biliyor musun? Daha once butun yaptiklarim kaynadiktan sonra, kisik ateste 15 saat kadar bir surede ancak pisiyordu. Dalga gecmiyorum. Minimum 15 saat. Guler ablaya bunu ilk soyledigimde "o yapraklar plastiktir" demisti. Sonra bizi ziyarete geldiginde ayni sey onun da basina gelince hak verdi bana. Isin sirri yaprakta tabii ki. Uzerinde "tender leaf" yani yumusak yaprak yazani sonunda bulabildim. Kisa surede pisince de icine koydugum butun malzemenin tadini alabildim. Bu sefer kine fistik ve kuru uzum'e ek olarak minicik dogranmis kuru incirler de koydum. Sonuc mukemmel. Kizim bir isirik aldi sadece, "begenmemis". Hakus bayilacak biliyorum.
Sarmadan sonra bir de tatli yaptim. Gecen hafta ilk kez yaptigimda bayilmistik bu tatliya. Doyamadim ben yine aynisi yaptim. Simdi gidip tadina bakayim.
Zaten boynum tutuk bir halde. Bilgisayarin basinda oturmak iskence haline geldi.

Simdiden herkesin Ramazan Bayram'i kutlu olsun.

1 yorum:

  1. ne Ramazani , bayrami. ne zaman Ramazan geldi. ben oruc tutacaktim bu sene, tuh tuh vah vah.:))
    cok guzel yazmissin Ecenaz'cim ellerine saglik..Annene babana selam.:)

    YanıtlaSil