Lilypie Kids Birthday tickers

Cumartesi, Ekim 07, 2006

Cumayi iple cektigim bu haftasonum hic de oyle dusledigim gibi gitmiyor.
Butun hafta yaptigim yada yapmak zorunda oldugum tembelligim yuzunden, biriken islerden hasat bir vaziyette geciyor. Bir de su internette okuyup ben niye yapamiyorum dedigim tarifleri denemeye kalkinca,bugun koltuk takimlarimla kucaklasamadim. Onlar da Ecenaz'in hismina ugrayip, salonun ortasinda surunduler.
Eski toprak kadinlarinin eli opulesi kanaatine bir kere daha vardim bugun.
Ama yorgunluguma degdi. Gece 11 olmak uzere, evim hala daginik olsa da(cocuklu evde tersi dusunulemez), yarin ki oglen yemegini dusunmuyorum, kirli sepetim agzina kadar dolu degil, Hakan'a bir hafta boyunca yetecek kadar is gomlegi var, kizim bu hafta ilk defa bizimle oturup istahla yemek yedi, bu yorgunluktan sonra bavul gibi dusecegim yatagim ve yastiklarim mis gibi kokuyor.
En guzeli de yemek yerdinden kurtulmus olmak. Biliyorum sadece benim icin degil tum kadinlarin buyuk bir problemi bu.
"ne yemek yapsam"
Benim gibi damak tadi, Turk mutfagindan Thai mutfagina degismis birisi icin cok daha zor.
Amerika'ya ilk geldigim zamanlardaki gibi soooyle bir iskembe corbasi icsek ya da kokorec yesek demiyorum artik. Hamile kadinlarin as ermesi gibi Karidesli coconut corbasi ya da tofulu kirmizi curry istiyorum ben.
Cok ozenerek yaptigim Turk yemekleri hic de eskisi gibi guzel gorunmuyor gozume.
Son bir haftadir internetteki yemek sayfalarinda kaybolmus durumdayim. Bir suru tarifin ciktisini alip kendime bir dosya yaptim ve bugun ise koyuldum. Onumuzdeki gunlerde yeni seyler denemeyi planliyorum. Hepsi Turk yemegi.
Sadece dun aksam yaklasik 15 sayfa ziyaret ettim. Ne kadar becerikli kadinlarimiz var. Cogu is hayatinda, en az bir cocuk, denenmis ve resimlenmis tariflerle dolu hemen hemen hergun yenilenen bir web sayfasi, bazilarinin 2-3 ya da 4 tane var. Turkiye de gunler 30 saate cikarildi galiba;) biz 24 saate bunun yarisini sigdiramiyoruz ya da ben.
Cok guzel bir ortam ama web de tarifler alemi. Annelerimizin yaptiklari "gun"lerde el degisen tarifler, sanal ortamdan beklenmeyecek bir gerceklikle web de paylasiliyor. Hatta bazilari, diger dillerdeki yemek kitaplarini turkceye cevirip degisik tatlar denenmesini sagliyor. Belki biz Turkiye'ye dondugumuzde coconut corbasini bulmak hic de zor olmayacak. Paylasim bu hizla giderse, arz talepten dogacak rekabetle Migros'da curry paste bulmak hic de hayal degil.
Belki de turk mutfagina balik disinda pek sokmadigimiz diger deniz urunleri de pazardan payini alir. Genelde restorantlarda tukettigimiz kalamar, karides, ahtapot, midye annelerimizin olmasa da bizim mutfagimiza girer. Cok da iyi olur. Kirmizi etin yeri baska biliyorum ama deniz urunlerinin olmadigi bir mutfak dusunemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder