Lilypie Kids Birthday tickers

Salı, Ekim 24, 2006

Fransiz Ekmekleri

Ben kendimi astim arkadaslar.
Artik ilk denemede tarifleri tutturuyorum. Bugun fransiz ekmegi yaptim. Nefisti. Hatta bir daha ki sefere tarifte oynama bile yapabilirim. Biraz daha az sekerle tadinin bizim ekmege cok yakin olacagina inaniyorum. Korkudan yarim olcuyle yapmistim Hakus'a sadece uc parca kaldi, o da begenirse yarin tam olcek tekrar yapacagim. Cok guzel olduysa neden begenmesin demeyin, zira Hakus'un yemek konusunda sagi-solu hic belli olmaz.

Gecen hafta ozenip bezenerek yaptigim manisa kebabini begenmeyen adam, 10 dk icinde hazirlayip ocaga koydugum bamya icin "hayatimda yedigim en guzel bamyaydi" dedi. Ben yine de hevesimi kirmadan yeni seyler denemeye devam edecegim.

Babasi gibi yemek aliskanliklari olmaya baslayan kizimla da ayri ugrasiyorum. Bugun ne denediysem yemedi. En son fransiz ekmeginin icine koydugum iki dilim mozarella peyniri, kozlenmis kirmizi biber ve yagda pismis yumurtayi yedirebildim.

Ayrica benimle de arasi biraz acik birkac gundur. Bir tuhaflik var hareketlerinde. Babasina biraz da olsa yaklasiyor ama bana asla. Hakus farkinda olmadan birsey yaptigimiz kanaatinde, durum da onu gosteriyor ve bedelini agir oduyoruz.
Aklima iki sebep geliyor bu tuhafliklar icin; henuz Hakus'a soyleme firsatim olmadi. Ama gorustugumuzde paylasmayi planliyorum. Birincisi, TV sinirlamasi, ikincisi de hazir meyve suyunu kesmemiz.
Ne olursa olsun ikisini de kesmemiz gerekiyor. Televizyonun fisini cekiyoruz artik, cunku acmayi biliyor. Baska seylerle oyaliyoruz, biraz sonra pasa pasa geri aciyoruz. Cunku durumu anlatilamayacak derecede vahim hale geliyor. Tek umudum bir an once okula baslayarak Tv saatlerinin azalmasi.
Ecenaz 17-18 ay civarindayken gunde yaklasik 2 litre su iciyordu. Aldigi tek sivi da su degildi. Meyve suyu ve sut de bu 2 litreye ilave. Bez yetistiremiyorduk, gece altini degistirmemize ragmen sabah yataginda cis icinde uyaniyordu. Hatta seker hastasi olabilecegi ihtimali bile geldi aklimiza. Sonra ne olduysa suyu kesti. Meyve suyu ve sute dadandi. Baslangicta nasil olsa sivi gida aliyor diye uzerine dusmedim. Ama simdi yemek yerine meyve suyu iciyor. Sutu once yag orani %2 olana dusurdum sonra %1'e simdi de soya sutu veriyorum. Hicbirisine itiraz etmedi ama meyve suyunda problem yasiyoruz.
Gecen gun kuru kayisi ve mangodan yaptigim meyve suyuna burun kivirdi ama baska care olmayinca icti. O bitince elma kompostosu ve evde yapilmis ananas suyunu karistirdim durum yine ayni. Ve ben hicbirisine seker koymuyorum. Meyvenin tatliligina biraz da uzum pekmezi ekliyorum. Super saglikli. Bir de sekerle denemek icin az islenmis kahverengi seker aldim. Bir dahakini oyle deneyecegim. Cok sukur ki kiz geliyor taze portakal suyuna hicbirsey ilave etmeye gerek yok. Hem de Ecenaz'in favori aromasi. Yavrum butun dolabi acip kapatiyor meyve suyu bulma umidiyle.

Butun bu huysuzluklarin yaninda yine de soz dinleyen bir kizim var diyebilirim. Sadece nasil soylemen gerketigini bilmelisin. Buyuk insan gibi oturup anlatirsan o da sana oyle davraniyor. Herseyin sebep ve sonucunu anlatman lazim.
Bugun ufak kazalar yasadi kizim. Balkonda gozune cicegin sopasini batirdi, caninin yanmasiyla deli gibi aglarken bir yandan da bana "oper misin?" demeye calisiyordu. Opucuk gecirmeyince "yikayalim" dedi. Gozune sprey puskurttugunde yikamistim bir kere, oradan aklinda kalmis olmali. Banyoya gittik. Gozunu suyla oyle ozenli yikadi ki benim mudahelem hic gerekmedi. Bir sure kirpistirdi gozlerini ve beni bayagi korkuttu. Cizmis olmasindan korktum ama neyseki yikayinca biraz rahatladi.
Tam bunu atlattik derken iki parmagini utuye yapistirdi. Gozumun onunde hem de. Yurumeye yeni basladigi zamanlarda yaninda yapmadim utuyu uzunca bir sure. Laftan anlamaya baslayinca babasi evdeyken, son 7-8 aydir da onunla yalnizken yapiyorum utuyu. En cok korktugum seylerden bir tanesi yanik. Bugune kadar da hic basimiza gelmemisti. Neyse ki cok kucuk atlattik.
Elini hemen suya tuttum ve Ecenaz benden erken davranip "anne buz verir misin?" dedi. Cocuk ilkyardim durumlarinda ne yapilacagini coktan ogrenmis bizim haberimiz yok. Buz cok canini yakmasin diye buz kalibi verdim, Hakus birkac kez kullanmisti bunu maclardan geldiginde kaslari icin, Ecenaz kaliba hemen "babanin buzu" adini koydu. Buzdan sonra biraz da yanik kremi surdum ama butun bu ilkyardima ragmen su toplamasini engelleyemedik. Onlar patlarsa ayni aciyi tekrar cekecek.
Biz de durumlar boyle.
Bu yaziyi dun yazmistim ama sitedeki tamirat calismalari nedeniyle bugun sayfaya koymam mumkun oldu.
Sayfaya Ecenaz'in resim arsivini olusturmaya calisiyorum. Becerebilirsem istedigin zaman gecmise donmeniz mumkun olacak.
Bu arada yukarida bahsettigim fransiz ekmeklerini Hakus da cok begendi ve bugun tekrar yaptim. Haftaya ciabata ekmegi deneyecegim.
Bugun yaptigim fransiz ekmeklerinden bir tanesinin de resmi bu:))
Nasil ama?

4 yorum:

  1. merhabalar ekmeklere bayildim :) ekmek makinesindemi yapiyosunuz cok merak ettim .ben burda nedense aradigim ekmek tadini tadini bir turlu bulamadim genelde kroger,tom thump dan aliyorum ama yok olmuyor istedegimiz tadi bulamiyoruz .birde size sormak istedigim baska bi soru var turk urunleri bulabildiginiz bi yer varmi ben genelde shinessa gidiyorum ama cok cesit olmuyor orda.siz sanirim irvingtesiniz biz coppelldeyiz turk urunleri bulabildiginiz bi yer varmi? simdiden tesekkurler ellerinize saglik :) sevgiler /esra

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Esra,

    Ekmekler konusunda benim de cok tecrubeli oldugum soylenemez:) deneyerek ogreniyorum. Makina kullanmiyorum. Tarifleri makinasiz yapilanlardan seciyorum. Ve nedense ayri tarif ikinci yapisimda farkli tatta oluyor, yine de fena sayilmazlar.
    Biz shine's a cok nadir gidiyoruz, biraz uzak cunku. Sadece zeytin aliyoruz oradan, bir de esim yemeklerini seviyor. Zeytin disinda da illaki turk markasi olsun dedigim birsey yok. Esters uzerinde bir arap market var. Salca ve baklagillerimi de oradan aliyorum. Turk urunleri de var.
    Eger evde ekmek yapmak istemiyorsaniz, Kroger da yari pismis bagetler var. Evde tam pisirildiginde biraz turk ekmegi tadini veriyor.
    Evet biz irving las colinas tayiz. Coppell de bir arkadasim vardi ama simdi N. Carolina ya tasindi. Pek uzak sayilmayiz.
    Umarim yardimci olabilmisimdir.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Muge cok tesekkur ederim benimde yaptigim ekmeklerin sekilleri cok tuhaf oluyor nedense seninkinin sekilleri cok guzel :) krogerda tavsiye ettiklerini deniycem cok tesekkurler.
    Bende shinesi fiyatlarindan ve tazeliginden suphelendigimden dolayi pek tercih etmiyorum arap marketleri arastiriyorum genelde dedigin yerede ugrarim muhakkak.Evet cok yakin sayiliriz belki karsilasiriz bi yerlede :)

    Bu arada ecenazin maceralarini takip ediyorum okudukca kendi kizim geliyor aklima. Simdi bizimki 6 yasinda oldu ama.Yazmakla cok iyi etmissin sen yazdikca bazi seyler aklima geliyor hatirliyorum seviniyorum.
    Tekrar tesekkur ederim Sevgiler ... kiziniza opucukler /Esra

    YanıtlaSil
  4. Shines daki bakliyatlarin taze olmadigini herkesten duyuyorum. Bazen ici bocekli cikan bile oluyormus. Dedigim gibi ben bazen arap marketten aliyorum bazen de alisveris sirasinda herhangi bir marketten. Aslinda Kroger gibi buyuk yerlerde cesit daha fazla oluyor.

    Ekmeklerime ettiginiz iltifatlarla ben biraz daha gaz alip dun tekrar yaptim, goruntu yine guzeldi ve tat yine degisik. Bugun Ecenaz'a tost yaptim onunla cok begendi.

    Ecenaz'a boyle bir sayfa yapmak niye daha once aklima gelmedi diye kiziyorum bazen kendime. Cunku ilk yil yasananlar daha yogun, gelisim daha hizli,bir suru ilkler var; ilk sozcuk, ilk emekleme, ilk adim, ilk dis....
    Eger sen de yazmaya baslarsan, biz de bizi nelerin bekledigini goruruz.
    Bu arada sayfadan nasil haberdar oldugunuzu merak ettim?

    Sevgiler

    YanıtlaSil