Lilypie Kids Birthday tickers

Cumartesi, Mart 31, 2007

Kisir

Herkesin yapmakta zorlandigi bir tarif vardir eminim. Bilene cok kolay gelen ama siz ne yaparsaniz yapin bir turlu ayarini tutturamadiginiz. Benimki "kisir".
"Amaaaan kisir yapmanin neresi zor" demeyin. Benim icin zor. Bir kere herkes farkli malzeme kullaniyor, ikincisi kimse olcuyle ugrasmiyor. Durum boyle olunca da saglikli bir tarif bulmak zor. Evlendigimden beri ilk kez yenilebilecek bir kisir yaptim:) Gecen hafta kizlarla bizde toplandik, yazmistim daha once. Gozumu kararttim ve son bir kez daha denedim. Tuttu. Asagidaki mamaslar o gunun menusunden. Buyuk resimdeki, patatesli kolay borek. Gercekten kolay ama cok lezzetli.


Kisir, ispanak salatasi, taze kozlenmis kirmizi biber, profiterol, misir kofteleri ve etli sarma vardi monude. Etli sarmayi da ilk kez yaptim, zeytinyagli benim favorim. Etliyi denedikten sonra daha da sever oldum. Asma yapragina et tadi yakismiyor bence. Ama annemin etli pancar sarmasinin ustune tanimam.



Yarin da mangal partimiz var, Yusuf abimizin Dallas'a gelisi serefine. Etlerimi bugunden sosladim. Hepsinden biraz var; kuzu pirzola, kaburga, tavuk, kofte, iki cesit karides(soslari farkli) ve SeaBass(sanirim Levrek olarak ceviriliyor) baligi. Mangalliklar cok olunca sadece iki cesit salata yapmaya karar verdim. Hakus'un sevdigi rus ve coban salatasi. Ekmegim de simdi ikinci mayalanma asamasinda. Gece yarisindan sonra pismeye hazir olacaklar ciabatalarim. Simdilik hersey programa uygun gidiyor, bakalim yarin lezzetleri nasil olacak.

Biraz da kelebegimden haberler vereyim. Son zamanlarda "Sen benim neyimsin" diye sordugumda "kelebeginim" yerine "sincabinim" cevabini verse de o hala benim kelebegim.
Cuma gunu onun icin alisverise gittik. Okulun Easter (paskalya) kutlamalari icin istedigi birkac seyi almamiz gerekiyordu. Easter (paskalya), hristiyanlik inanisi icin onemli dini bir bayram. Isa'nin carmiha gerilip olmesinden 3 gun sonra tekrar dirildigine inaniyorlar. Bizim icin bir anlam ifade etmiyor olsa da okullardaki kutlama sekli, yani paskalya yumurtasi avi Ecenaz icin cok eglenceli olabilir. Easter'in dini anlamini cozme yasina geldiginde de burada olmayacagiz. Dolasiyla endiselenecek bir durum yok. Gerci nufusun %99 unun musluman oldugu soylenen Turkiye'de bile, paskalya kutlamalari oldugunu duydum, o baska...Neyse...
Pazartesi gunu, iclerini cesitli cikolatalarla doldurdugumuz renkli ve tavsan resimli yumurtalarimizi ve sepetimizi okula goturecegiz. Ogretmenler, ogrencilerin getirdikleri butun yumurtalari okul bahcesine saklayacaklar ve herkes yumurta avina cikacak. Bulduklari yumurtalari sepetlerine koyup, afiyetle cikolatalarini yiyecekler. Biz Ecenaz'la hazirliklari yaparken, bayagi bir cikolata yedik bile. Iste bir kac paskalya yumurtasi resmi.



Easter disinda, Ecenaz icin de kiyafet alisverisine gittik. Hergun okula gittiginden kiyafet yetistiremiyorum, bir de havalar isinmaya baslayinca sikintimiz iyice artmisti. Ince penyeden oyun pantoluna ihtiyaci var. Ama kiyafet alisverisimiz hic de umdugum gibi kolay olmadi. Paca boyu problemimiz oldugunu ogrendim. 3 yas kiyafetlerinin beli tam oturuyor ama boyu kisa, 4 yas kiyafetlerinin beli bol ama pacasi iyi. Dikisten hic anlamadigim icin de ne yapacagimi bilmiyorum. Bir tane beli iple baglanabilen 4 yas pantolonu alabildim. Kisa paca cok komik duruyor cunku:) Neyseki okullar mayis ayinin sonunda 2 aylik tatile giriyor. Bol bol mini etek ve sort giydirebilirim.









Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Ahh ahh Dallas'ta olup o kisirindan yemek vardi ama maalesef Mugecim. Hep diyorum ya seni gec buldum ama cabuk kaybettim. Aslinda kaybetmedim tabi sik sik gorusuyoruz ama yakinda olmak baska olurdu eminim. Ozellikle Ecenazin buyuyusunu yakindan izlemek, Sara ve Rania ile arkadas olduklarini gormek daha iyi olmazmiydi.
    Kelebegine kocaman opucuk!!!!

    YanıtlaSil
  2. Iyi olmaz olur muydu hic Ilknur Abla. Pilimizin bittigi zamanlarda birbirimizi takviye ederdik. Bazen Hakus'la birbirimize "ah Ilknur Abla ve kizlar burada olsaydi" diyoruz.
    Sen Dallas'a gel ben size ne mamalar yaparim:)
    Sara ve rania'ya cooook op benim icin.

    YanıtlaSil