Lilypie Kids Birthday tickers

Çarşamba, Aralık 06, 2006

Su Cilgin Turkler!

Burayi unuttugumu dusunmeyin sakin. Yalnizca su aralar okunacak seyler epeyce biriktigi icin vakit bulamiyorum. Ecenaz'i 9:30 yatirdiktan sonra gece yarisina kadar kitaplarimin arasina gomuluyorum son zamanlarda.
Okudugum kitaplardan bir tanesi yukarida resmini gordugunuz. Gecen Haziran ayindan beri rafta okunmayi bekliyordu ve okudukca bu kadar bekledigim icin daha cok pisman oluyorum. Her Turkun, ozellikle de benligini kaybetmeye baslayan yeni neslin mutlaka okumasi gereken bir kitap. Okurken inanilmaz duygulanip bazen gozyaslarima hakim olamiyorum.
Bence Turk Halki bir kampanyayla, Turkiye'nin su anda basinda bulunan hukumetin tum gorevlilerine ve 500 kusur milletvekiline birer kopyasini gondermeli. Yiktiklari degerlerin ne zorluklarla elde edildigini gormeleri icin.
Diger okuduklarim ise bir onceki mesajda resmini gordukleriniz, yemek tarifi kitaplari. Aslinda ekmek ve cesitleri demek daha dogru olur. Cumartesi kitaplari aldiktan sonra kucuk mutfagimda sadece bu is icin bir bolum ayirdim kendime. Az kulladigim malzemelerimi kaldirip yerlerine kitaplarimi koydum ve hamur yugurma alani actim. "Baking" isimli kitapta orjinal isimleri kullanilarak "Lahmacun" ve "Peynirli Pide" tarifi de var. Yazar tarifleri, cok yakin arkadasi oldugunu soyledigi, annesi Turkiye'de unlu asci olan Zeynep Conker'den aldigini yazmis. Lahmacunu kendimce uydurup yapmistim birkac kere, artik tarife gore yapacagim. Peynirli pideyi kendimiz icin degil ama belki gelen arkadaslarim icin yapabilirim. Artik siz de biliyorsunuz ki Hakus'un penir yemiyor.
Kitaplari sadece okumakla kalmiyorum tabii. 2 tane ekmek yaptim. Her yazarin tarifi farkli oldugundan, bu yazarin calisma seklini ogrenmek icin once bildigimiz basit beyaz ekmekle basladim. Diger denediklerimden daha guzel, puff puff bir ekmek oldu. Aldigim bu guvenle biraz daha karisik bir ekmek yapmaya karar verdim. Ekmegin adi:Pignola. Turkcesi nedir bilmiyorum. Uzun asamalari. Yapmadan bir once 1 cup kuru uzumu 2 portakal kabugu rendesi ve suyunda beklekmek gerekiyor mesela. Dun gece hamurunu hazirlayip mayalanmasi icin dolaba koydum, sabah kahvaltiya yetirtirmek icin erken kalkip ceviz ve dolmalik fistigini da karistirip ilik firinda 1 saat beklemeye biraktim. Ben de sicacik yatagima geri dondum. Hamur dolapta mayalandigi icin daha uzun beklemem gerekiyordu ama ise gidecegim icin ben firina verdim. Cok kabarmadi ama tadi guzeldi.
Bir dahaki ekmegim de cevizli bir tarif olacak ama kepek unu ile yapacagim. Bu ekmek konusunun ayrintilarina cok fazla girip sizi bunaltmayayim.
Bu mesajin asil amaci yukaridakii kitabi herkese tavsiye etmekti. Yaptim ve gidiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder