Lilypie Kids Birthday tickers

Perşembe, Aralık 21, 2006



Ecenaz arabada uyurken cep telefonumla cektigim bu resim, Ecenaz'in eglenceden yorgun dustugunun gostergesi. Hakus'un isyerinde cocuklar icin duzenlenen noel partisinde o kadar eglendi ve kosturdu ki eve donus yolunda koltugunda sizdi. Arabayi parkettigimde hala uyanmamisti ben de uyandirmaya kiyamayip 15 dk sogukta beklerken bu resmi cektim. Baktim uyanmaya niyeti yok kucagimda eve tasidim, tam koltuga birakmistim ki uyandi ve ilk soyledigi sey " Santa'nin kucagina niye oturttun Ecenaz'i" oldu:)) Parti de
Santa Claus(Noel Baba) da vardi ve biz de resim cektirip hediyemizi almak icin siraya girdik. Ben resmi cekecegim icin Ecenaz'i Noel Babanin kucagina Hakus un bir is arkadasi oturttu, bizim ki daha oturur oturmaz gozlerini silmeye basladi. Bagirip cagirmak yok ama, dudaklari buzuldu, parmak uclariyla gozlerini silmeye basladi. O halini gorunce fotograf makinasinda hicbir ayar yapamadigim icin resim berbat cikti. Hediyesini bile gozu gormeden "babaya gidelim" dedi. Boyle durumlarda nedense kizim beni degil babasini tercih ediyor. Cok uzulmus olmali ki uyanir uyanmaz hesabini sormaya basladi, o kadar komikti ki sahne cevap veremeden kahkahalara boguldum, daha cok sinirlenip ayni soruyu cevap alana kadar bagirarak sormaya devam etti. Bir de gecen gun benim bu cadi kizim ne dese begenirsiniz "Anne, anlamiyorsun sen", agzim acik kaldi.

Bundan onceki yazida Ecenaz'in okulunu ziyaret edecegimizi yazmistim, simdi neler oldugunu anlatayim. Sonunda icime sinen ve fiyati gezdigim okullar icinde en uygun olan bu okula bayildim. Okulun ici derli toplu, siniflarda kimse oradan oraya kosmuyor ve temiz. Mudure'nin bize verdigi okul turu bile diger okullarda gormedigim bir sistemle yapildi. Koridorlarin isiklari sonduruldu, her sinifin onundeki boy aynalari birer pencere haline donustu, biz ogrencilerin butun faaliyetlerini izlerken onlarin bizim varligimizdan haberi bile olmadi. Boylece dikkatlerini dagitmamis olduk. Ecenaz siniflardan birisine girmek icin cok hevesli gorununce Mudure Hanim kapiyi acti ve beraber iceri girdiler. Hemen diger cocuklarin etrafinda toplandigi masada kendine bir yer buldu Ecenaz, cocuklar da yeni gelen bu cocuk da kim edasiyla etrafinda toplanip sorular sormaya baslayinca bualip kendini disari zor atti. Ogretmen arkasindan ne kadar seslendiyse de ise yaramadi. En buyuk problemimiz ingilizce. Kendisine soylenenleri anlamayinca stres oluyor Ecenaz'da, eger etrafinda biz yoksak da agliyor. 4 Ocak da yarim saat katilacak sinifa, O'nu biraksak da gelip alacagimizi gorecek boylece ve etrafa isinacak. Ama ertesi gun 8:30-11:30 arasi rutine baslayacagiz. Ilk birkac gun sinifa kadar biz goturecegiz daha sonra ogretmeni gelip arabadan alacak. Bizim icin de cok zor olacak, okulun su ilk 2 haftasini bir atlatirsak hersey yoluna girer sanirim.

Gecen hafta cok yogun ve yorgun oldugum icin ugrayamadim buraya. Gectigimiz pazar gunu Turkiye'den esinin anne-babasi gelen arkadasim yemekteydiler bizde. Iki gun hazirlandim bu yemek icin ve basima gelmeyen kalmadi. Cok ozenerek yapinca herseyi yuzume-gozume bulastirdim. Tatlilarimi bir gun onceden yapip dolaba koydum. Corbama yer kalmayinca daha once defalarca yaptigim gibi kapagini kapati ocagin uzerinde biraktim. Ertesi gun misafirlerimin gelmesine 2 saat kala eksidigi gorunce deliye dondum. Son anda Hakus'un da yardimiyla yeniden corba yaptim.
Yaptigim meyhane pilavim da cope gitti. Kendi bildigim olculerle yapmak yerine, hani su gecen haftalarda aldigim Turk yemekleri kitabi var ya, oradaki tarifin olculerini kullandim. Buyuk hata etmisim, ortaya bir lapa cikti. Bulgurum bittigi icin bezelye ve havuclu pirinc pilavini koydum menuye. Daha bitmedi. Asil onemli bolum burasi cunku hepsinin alternatifini buldum ama bunun ki yoktu. Bir gun onceden yapmaya basladigim diger sey de ekmeklerimdi. Biliyorsunuz mayalanma sureciyle beraber cok uzun zaman isteyen bir is ekmek yapmak. Ben iki cesit yapmaya karar verdim. Birisi dereotlu ve peynirli ekmek digeri de California Sourdough isimli ekmegim. Bundan bir onceki yazimda resmini gordugunuz mis gibi kabarmis yuvarlak ekmek. Ilki fena olmadi, 8 inch yerine 9 inch lik kalip da pisirdigim icin biraz ince oldu sadece. Ama sourdough ekmek beni delirtti. Tam uc kez denedim ve ucu de cope gitti. Ilk ekmek yapmaya basladigim zaman bile bu kadar kotu ekmek yapmamistim ve hicbiri cobe gitmemisti. Her bir ekmegin yogurulmasi, kabarmasi, dinlendirilmesi ve pisirilmesi suresi tam 6 saat. Yani ben 18 saatimi harcadim ve sonuc sifir. Sonunda Hakus marketten yari pismis ekmekler alip yemekten biraz once tamamen pisirerek servis yaptim.
Butun aksiliklere ragmen sonuc guzeldi, herkes mutluydu ve yaptigim hersey begenildi.
Menude
Corba
3 cesit salata
3 arasicak
2 ana yemek
ve 3 cesit tatli vardi.

Asagidaki resim yukaridaki menuden degil. Davetten bir gun once oglen yemegimiz icin ilk kez yaptigim Italian Calzone bu. Boston ziyaretimizde abim yapmisti bizim icin ve cok begenmistik. Kitapta tarifini bulunca cok sevindim haftasonu denedim. Ilk deneme icin fena sayilmaz, hamuru olmasi gerekenden biraz kalindi, bir dahaki sefer daha ince acmam gerektigini biliyorum artik. Tadi guzeldi ama.

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder