Lilypie Kids Birthday tickers

Pazartesi, Aralık 11, 2006

Baklava


Iste sozunu verdigim baklava resmi. Yiyenler cok begendiklerini soylediler, incelikten mi yoksa gercekten mi guzeldi bilmiyorum:) Bu sefer oncekilerden farkli olarak 2 yemek kasigi daha fazla tereyagi koydum, bana biraz yagli gibi geldi tadi. Ustleri citir citir olmasina ragmen alt tabakalar biraz daha yumusakti. Baklava hic hata ya da tarifte ufacik bir oynamayi kaldirmiyor, affetmiyor yani seni. Bu benim belki 15. tepsim, hala korkarak yapiyorum. Nedence bu sefer bereketsizdi de, hemencecik bitiverdi, is arkadaslarima goturme firsatim bile olmadi. Ki yapacagimi soyledigimde hepsi cok sevinmislerdi. Yakinlarda bir daha yaparim. Bakalim bir sonraki nasil olacak.
Ecenaz'in tuvalet macerasi super gidiyor. Ilk gece disinda hic altina da kacirmadi. Gunduzleri tuvalete kamp kuruyoruz, cok sivi tukettigi icin ayni siklikta da cisi geliyor. Ilk kez soylediginden beri bir daha bezlemedik. Her disari cikmamiz gerektiginde, hemen tuvalete ulasamama riskini goze alarak yedek kiyafet tasiyorum. Ama simdiye kadar kullanmamiz gerekmedi. Tuvaleti geldiginde eger yakinlarimizda uygun bir yer yoksa eve kadar tutuyor. Bugun babasi ile kitapciya gitmislerdi, cikarken cisi gelmis, Hakus da evde yapalim deyince tutmus kelebegim. Ayni seyi bugun benimle marketteyken de yapti.
Gecelerimiz bir alem ama; 9.15 de yataginda oluyor Ecenaz. 10:15, 11:15 ve 12:15 de olmak uzere 3 kere tuvalete tasiyorum kucagimda. Yavrum uyku sersemi kafasini kaldiramiyor yine de mizmizlanip zorluk cikartmiyor. Dun aksam ucuncuye kaldirmaya kiyamadim cok guzel uyuyordu, yarim saat sonra gittigimde yatak sular seller icindeydi. Gece sutunu kesmeye calisiyoruz yoksa yeterli uyku alamayacak.
Baska guzel bir haber daha... Ecenaz buyuk yatak icin hazir artik. Gece cisi geldiginde belki kendisi gitmek ister dusuncesiyle yataginin on kismini soktum. Yere yorgan ve yastiklarla guvenli bir dusme sahasi da hazirladim. Simdiye kadar o bolum kullanilmadi cok sukur. Gece uyandiginda inip yanimiza gelme tesebbusunde de bulunmadi. Bu da demek oluyor ki, kizimiz artik genc kiz yatagina hazir:) Annesi ve babasi pamuk eller kredi kartina:))
Yarin sabah son kararimiz olan okulla randevumuz var. Okul turu yapacagiz. Gozume batacak ya da beni kararimdan caydiracak kotu birsey gormemek icin dua ediyorum. Etrafta baska okul kalmadi cunku. Insallah istedigim sinifta da yer vardir. Eger hersey yolunda giderse bu sefer pamuk eller cek defterine:)) Okulun tek kotu yonu bu, simdilik. Kredi karti kabul etmiyorlar. Bununla ilgili en guzel yorumu Guler Anneannemiz yapti: "Amerikalilar tuvalete giderken bile kart kullaniyorlar, okulda nasil yok anlamadim bu isi" diyor.
Cocuk buyuyunce masrafi da buyuyor. 5 dolar verip cok sirin ayiciklarla kandirdigimiz donemler bitiyor galiba. Ecenaz'in, bu oyuncagi mutlaka alacaksin diretmeleri ya da bitmeyen aglamalari olmadi hic. Cocuklugumuzu pek de oyuncaklarla yasayamayan biz biraz ac gozluluk yaptik galiba. Oyuncakla dolu 2 kocaman koli balkondaki ardiyede duruyor simdi. Atilan ve satilanlar haric. Ama eminim ki her parca oyuncagin Ecenaz'in gelisimine buyuk katkisi oldu.
Ben size biraz mutfagimdan bahsedeyim. Dun aksam "pain de campagne" isimli, adindan da anlasilacagi gibi Fransiz mutfagindan bir ekmek yaptim. Turkceye cevir demeyin ortaya garip birsey cikiyor. Ama bilin ki icinde herhangi bir alkol yok. Bir an once tadina bakmak icin ekmege saldirinca, maalesef resim cekilecek halden cikti. Neye benzedigi konusunda bir fikriniz olsun diye web de soyle bir bakindim ama benimkine benzeyen bir resim bulamadim. Bir daha ki yapisimda soz resim cekecegim.
Bu aksam ise cok degisik birsey denedim. Ne bu her aksam ekmek yapilir mi? demeyin hemen cunku ekmek degil yaptigim. "Baking" isimli kitabimdan denedigim ilk tarifim "Sicilian Spaghetti Cake". Kek degil tabii ki. Bolonez sosuyla yapilmis spagetti makarnanin altini ve ustunu patlican dilimleriyle kapatip firinda pisirilmesi kisaca. Hamsi pilavindaki hamsinin gorevi neyse bu tarifte de patlicanin gorevi o. Ay canim nasil hamsi pilavi istedi simdi. Annecigimin kulaklari cinlasin. Oyle guzel yapar ki, eski toprak Karadeniz kadini annem, pazardan hamsiyi alan bazi komsulari eve gitmeden anneme gelirlerdi. Annem de onlari pismeye hazir hale getirilmis hamsi pilaviyla evlerine ugurlardi. Tabii bu bahsettiklerim yillar onceydi, simdi boyle iliskiler kurulan komsular kaldi mi bilmiyorum. Sicak kanliligini ozledigimiz Turkiye de artik kucuk Amerika haline geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder