Lilypie Kids Birthday tickers

Cumartesi, Aralık 23, 2006

Alisveris Deliligi


Apartmanimizin hemen onunde cektim bu resmi. Yine cebimle cektigim icin renkler tam olarak yansimamis. Yerdeki yapraklarla Ecenaz'in etegi oyle bir uyum halindeydi ki resmi cekmemek delilik olurdu.
Sizin yasadiginiz yerleri bilmiyorum ama buralarda bir alisveris cilginligidir gidiyor. Kasa kuyruklarinda ya da trafikte takilip kalmamak icin kendimizi eve hapsettik. Gunluk ihtiyaclarimiz icin cikmamiz gerektiginde bile hepsinden nasibimizi aliyoruz. Gecen aksam Tv de alisverisin incelikleri ile ilgili 2 saatlik bir program bile izledik. Sirketler yillik satislarinin 1/3 ni yilin bu doneminde yapiyorlarmis. Alisverise tesfik eden reklam ve kampanyalara dayanmanin gercekten guc oldugunu da soylemeliyim. Her turlu kiyafet ve ev esyasinin satildigi benim de musterisi oldugum bir magazaya gitmem gerekti bu deli gunlerden birisinde, daha once aldigim bazi urunlerin fiyat indirimlerini almak icin, Trdekileri icin bunu biraz sonra anlatirim, alti tane kasanin oldugu magazada 500 metrelik bir kuyruk oldugunu soylesem inanir misiniz? Neyse ki ben isimi musteri hizmetleri bolumunde 5 dk lik bir beklemeyle hallettim.
Burada yasamaya baslayali henuz 6 yil olmasina ragmen, neredeyse butun indirim ve kampanlarin aslinda bir pazarlama kandirmacasi oldugunu biliyorum. Ayni urunlerin Ocak-Subat aylarindaki fiyatlari cok daha ucuz ve alisveris cok daha zevkli. Ama oyle bir donem vardi bu 2 ayda, eger kacirirsaniz gercekten hicbirsey kalmiyor.
Yukarida bahsettigim fiyat indirimi durumu Tr de ne kadar uygulanabilir bilmiyorum ama burada herkes bu nimetten faydalaniyor. Olay su: Diyelim Carsi-Bennetton'dan bir pantolonu 120 Ytl ye aldiniz, 10 gun sonra ayni pantolon indirime girdi ve fiyati 80 Ytl ye dustu siz de bunu duydunuz ve fisiniz hala elinizde (eger magazanin kartini kullaniyorsaniz bazen fise de ihtiyac yok) magazaya gidip aradaki fiyat farkinin iadesini alabiliyorsunuz. Nereden bileyim indirime girdigini diye de sorarsaniz, inanin sizi bir sekilde haberdar ediyorlar. Ya da ayni fiste 6-7 parca urun var ve siz takip edemiyorsunuz, alisveristen 10 gun sonra musteri hizmetlerine soyle bir ugrayip fisinizdeki urunlerin fiyat kontrollerini yaptirabiliyorsunuz. Eger fiyati dusen varsa farki yine oduyorlar. Sizin zaten satin aldiginiz fiyatla bir probleminiz yokken, olsa almazsiniz, uzerine iade almak cok hos oluyor.
Belki de Tr de de vardir ama tuketici bilmiyordur, arastirmak lazim. Ve bunu bilse bilse ablam bilir, hem tuketici haklari konusunda biraz titiz hem de bu sektorun icinde. Ogrenir ogrenmez size de yazarim.
Cuma gunu itibariyle benim 3 gunluk Noel tatilim basladi, Hakus yine kismen katilabilecek bana. Ozel birsey yapmadigimiz gibi benim de uyusuklugum ustumde. Butun gun yatakta kalip kitab okuyabilsem super olurdu. Uyusuklugum Ecenaz'a da yansidi galiba, cunku cok uzun zamandir ilk defa 2 saatlik bir gunduz uykusu cekti kendine. 1 saat sonra uyanmayinca odasina gittim, uyandirmak icin ama yatagi bostu, yataginin altina baktim (bir sabah orada bulmustum cunku) orada da yok, biraz panikleyip etrafa bakinirken bizim yatakta buldum. Yatagin ortasina yatip uzerine de yorgani oyle guzel ortmusttu ki kiyip uyandiramadim. Bu gece babasini oyunlariyla bayagi yoracak, enerji deposu dolduruldu:))

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder