Lilypie Kids Birthday tickers

Salı, Kasım 21, 2006

Vardim Etme!!!

Basligi yanlis okudugunuzu dusunuyorsaniz, yaniliyorsunuz cunku dogru:)
Ecenaz'in dilinden bizimkine cevirisi de "Yardim Etme". Herseyi kendi basina yapma istegi siddetle devam ediyor. Ogrenme asamasindayken, yardim tekliflerimizi yukaridaki cumleyle reddediyor.
Mesela pijamasinin altini kendi kendine giyme sahnelerimiz super. Bol pacali bir pijamasi var, ilk denemelerinde 2 bacagini da ayni yere giyiyordu, hatta yuruyebiliyordu bile oyleyken. Simdi dogru sekilde giyebiliyor ama bezinin cikintisindan arka kismini yukari cekemiyor. "Vardim etmeeeee" bagirislarini bir asama atlamak icin caktirmadan arka kismini biz cekiyoruz. Ust kismi giydirmeye hala tam yetkimiz var, simdilik. Dugmeli pijamasini giydirirken sanki o ilikliyormus gibi kucucuk parmaklari benimkilerin yaninda.
Bu aksam "Anne, Ecenaz'in odasinda oynayalim" deyip beni odasina goturdu. Bazen kendisinden ucuncu sahis gibi bahsetmesi beni biraz endiselendiriyor. Ona hamileyken Tv deki bir show programinda ayni seyi yapan kisiyle ben de Hakus da cok dalga gecmistik. Insallah buyudukce duzelir. Ben sebebini biraz da bizim soylediklerimizi tekrar etmesine bagliyorum. Dun salonun ortasinda cilveli cilveli dansederken bana donup "Annesi, Ecenaz'a bakar misin?" dedi. Bu tamamen Hakus'un cumlesi, bazen de benim soylediklerimi babasina tekrar ediyor.
Gecen haftasonu biraz cis egitimi yaptik. Fena gitmiyor. Su kulot gibi olan bezlerden giydirdik. Alti acik dolastirmak icin havalar biraz soguk. Aklimiza geldikce tuvalete goturup onunla beraber oturduk. Cisini yapmasa da tuvalet kagidi kullanip sonra da sifonu cekme kismini yapiyor. Hele bu aksam yaptigi inanilir gibi degildi. Buyuk tuvaleti geldiginde Ecenaz mutlaka yalniz kalmali, bize kibarca "gider misin" diyerek postaliyor odasindan ya da yanindan. Eger yapabilirse ok, ama yapamazsa geri gelip yardim istiyor. Bu aksam isimiz kolaydi ve kendisi yapti. Bezini ve temizleme bez kutusunu getirdi sonra odasina geri gitti. Ben gelmesini beklerken iceriden "anne cisimi buraya yapiyorum" diye bagirmaz mi! Ses banyodan geliyor. Lambayi actim, pijamasini ve kakali bezini cikartmis ve tuvalete oturmus. Sanirim banyonun halini anlatmama gerek yok. Isigin acilmasiyla yaptigini gorunce kendisi de korktu ama neyseki temizlememe izin verdi. Bu da bir gelisme. Simdilik sadece haftasonlari bu isin uzerine gidiyoruz, cunku ben butun gun evdeyim. Aslinda kendisi soyleyene kadar boyle bir egitime niyetli degildim ama gondermek istedigimiz okulun boyle bir sarti var. Tuvaletini soylemeden almiyorlar okula. Ocak ayina kadar ogrendi ogrendi yoksa ogrenene kadar baska okula baslayacak sonra bu okula gecis yapacak.
Ecenaz'in resimleri ile ilgili de bir haberim var. Hani su sayfanin sol alt tarafindaki resim arsivi var ya; 13-28 ay arasini kapsayan, ilk 13 ay resimlerinin o arsive girmesi icin calismalarim basladi. Sanirim Aralik ayinin basinda hazir olur. Dun aksam onlar uzerinde calisirken inanilmaz duygulandim. Eski videolarini seyrettim. Ne kadar cirkinmis benim kizim bebekken. Kel ama killi bir bebek. Ama benim icin dunyanin en guzel bebegiydi o zamanlar. Etrafimizdaki insanlar, goren akrabalarimiz ve tanidiklarimiz da cok kibar insanlarmis. Gerci hic kimse cikip da bebegin cok cirkin diye yuzune soylemez:) Gordugum her resim cok guzel seyler hatirlatti ve agladim. Ecenaz zor bir bebekti ama nedense hep guzel anlar geldi gozumun onune. Zamanla zorluklar unutuluyor galiba.
Dun gece sagolsun Ecenaz tekrar hatirlatti o gunleri bize. Hakus un izinli oldugu gunler Ecenaz'in uykusuna birseyler oluyor. Eminim kendine gore bir sebebi vardir ama artik bizim dayanma gucumuz kalmadi. Bebekligindeki kolikli gecelerini hatirladik. Sabah 4 civarlari yorgana sarip balkona cikardik son care. Problemin ne oldugunu anlayamayinca boyle carelere basvuruyoruz mecburen. Ya gercekten ise yaradi ya da Ecenaz'in savasak hali kalmadigindan midir nedir uyku haline geri dondu ve bir daha uyanmadi. Sabah 10 u geciyordu zorla uyandirdigimda. Yoksa iyice duzeni kacip gece kusu haline gelecek.

3 yorum:

  1. vardım etmeyin torunuma. o kendin herşeyi yapar.okadar akıllı ve güzelki ona yeryüzünde hiç kimse bu bebek nekadar çirkin dogmuş diyemez.nezaket kuralları bile bu güzellige şapka çıkarır.eğer gözlerindeki sıcaklığı fark ediyorsanız.annesi bende senin gibi doğumuna dönünce ağladım.iyiki doğdun ecenaz seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. sen dünyanın en güzel annesisin çünkü kızını çok seviyorsun.ve hazırladığın her şey mükemmmel. sadece tembellik etme.bunu herkese göster.bir evlat nasıl yetişiyor sevgi yumağında.hakan oğlum senin yüreğinin güzelliği ailen üzerinden hiç eksik olmasın.senide çok seviyorum.bana mutluluğu yaşattığınız için.

    YanıtlaSil
  3. annesi o çok küçük canı acıyor.ama göreceskin yakında onuda ecenaz halledecek. okuluna problemsiz gidecek.kendin kendin halledecek kuzucuğum benim.

    YanıtlaSil