Lilypie Kids Birthday tickers

Perşembe, Kasım 02, 2006

Genler

Hakus kucukken, koltugun yirtilan bir yerinden dolgu maddesini alip kimseye caktirmadan kulagina tikalamis. Soylemis sonra ama kimse dogru olacagina ihtimal verip de cikartma girisiminde bulunmamis. 5-6 yil sonra kulak agrisiyla gittigi doktor amca cikartmis.

Simdi ben bunu niye anlattim. Cunku ayni seyi dun Ecenaz kus yemiyle yapti. Her iki kulagini da kus yemiyle doldurdu.
Kafesi acip kusun yem kutusunu cikarttigini ve hepsini yere doktugunu gordum, elimdeki isi bitirip temizlerim diye dusurken, Ecenaz sandalyenin arkasina oturdu ve birden sessizlesti:)) Hani su butun cocuklarin yaramazlik yaparken aldiklari pozisyon var ya.. Once yedigini dusundum cunku yapiyor bazen, baktim agzinda birsey yok, "ne yapiyorsun annecim" deyince "kulagima koyuyorum" demez mi? Iste boyle durumlarda uzun tirnakli olmanin faydalari var. Yoksa o kucucuk kulaklardan benim kocaman parmaklarimin yemleri cikartmasina imkan yoktu.
Ecenaz'a yine genlerle bu sefer halasindan gelen baska bir ozellik ise parmaklarinin ucuyla dudak kenarlarina dokunmasi.
Biyoloji konusunda fazla bilgim yok, okul hayatimda cok az aldigim derslerden bir tanesiydi cunku. Ama inaniyorum ki cocuk hangi tarafin kan grubunu tasiyorsa o taraftan aldigi genleri daha agir basiyor. Belki de bilim adamlari bununla ilgili bir arastirma yapilmislardir bile. Bizim icin gecerli bir teori bu.
Babasi ve Ecenaz'i rahatsiz eden seyler de ayni mesela; acik cekmece, yamuk duran herhangi bir obje, tam kapanmayan kapilar, dusen seyi kaldirmak,titizlik... gibi.
Evet maalesef benden aldigi hicbir ozellik yok. Simdilik:) Belki genlerle tasiyamadik ama sonradan kazanilan huylar da var. Benim gibi sicak suyla yikanmayi seviyor mesela, cunku dogdugundan beri sicak suyla yikaniyor. Hakus nefret eder:)
Buyuyunce annesi gibi makyaj yapmayi seveceginden eminim, her sabah beni buyuk dikkatle izleyip neyin ne oldugunu sormaya basladi bile. Bazen gozalti fondotenini ruj, goz farini da allik olarak kullaniyor ama ogrenecek:)
Simdi tamamen baska birseyden bahsedecegim. Daha onceki yazilardan birisinde Galeria'yi, ozellikle de Zara'yi cok sevdigimi, bana sanki Turkiye'deymisim hissi verdigini yazmistim. Sali gecesi aklima nereden geldiyse, buyuk yatirimlar yapacak kadar param olursa ne yaparim diye dusunurken aklima buraya MNG acmak geldi. Hani su unlu Ispanyol markasi Mango var ya... Zara ile benzer kreasyonlari var. Benim de her Turkiye ziyaretimde gidilmezse olmazlarimdan birisi. Gerci yas 30 civarlarina gelince Zara biraz daha agir basiyor, MNG ninki daha ucuk-kasik bir tarz. Kucuk bedenlere giremiyoruz, girebildigimiz buyuk bedenler komik duruyor falan. Neyse ben yine de acarim diye dusunmustum. Carsamba gunu Northpark Mall'a gittik, cocuk eglenceleri icin. Dolasirken bir de ne goreyim. "Coming Soon-MNG". Artik param olsa da yapamayacagim. Yatirim ruhuyla parayi ayni anda tasiyan baska biri aciyor iste. Bizim paramiz oldugunda da ruhumuz kalmayacak:)) Guzel olan Zara'dan sonra MNG'nin de dibimize gelmis olmasi. Gidip yatirimcilara para kazandirmak lazim, degil mi?
Turkiye'den okuyup da merak edenler icin bir dipnot; fiyatlar TR ile ayni. Antalya-Zara'daki bir pantolon 70 YTL ise Dallas-Zara da da $70.
Ilginc genlerinizle mutlu alisverisler:))

2 yorum:

  1. Muge bu genler konusunda cok haklisin benim kiziminda babasina benzeyen benimle alakasi olmayan huylari vardir uyuma sekilleri ,kulak karistiriken birden oksuruk krizine tutulmalari , amcasindan aldigi bir ozellik ise bir battaniye hastaligi ahh o battaniye bizimle beraber nereleri gezdi :) Fakat soyle birsey var eminim bu Ecenaz'dada olucaktir asla babasina benzemeyi kabul etmez.O daima guzel olani sever :) guzel giyinmis ,makyajli! parfum kokan biri kesinlikle favorisidir. .sevgiler Esra

    YanıtlaSil
  2. Kizimin bana benzeyen bir huyunu hatirlattin, uyuma sekli. Yasasin varmis benzeyen birseyler. Benim gibi cok deli uyuyor kizim da. Babamiz yatagin sadece bir bolumunu kullanirken biz kizimla heryerini isgal ediyoruz.

    Guzel olana benzemek istemek... hmmmm... Aklimda bulunsun.

    YanıtlaSil