Lilypie Kids Birthday tickers

Pazartesi, Kasım 06, 2006

Ah Bu Okullar!!



Daha once Ecenaz'i okula kayit yaptirip, bekleme listesine alindigimizi yazmistim... Artik o bekleme listesinde degiliz!!!



Okula mi basladiniz derseniz, baslamadik da... Eee...Ne oldu?



Cuma gunu okuldan aradilar, yarim gunluk siniflara 3 yasin altinda cocuk kabul etmediklerini soylediler. Kayit yaparken neredeydiniz? dedim bir ozur bile gelmedi. Bugun isten sonra Ecenaz'la birlikte ayni okulun baska subesine gittim. Guzel bir okul turu yaptik, ogretmenlerle tanistik, oyun alanlarini gorduk, faaliyetlerini anlattilar, Ecenaz sinif arkadaslariyla tanisti, cok daha cana yakin buldum bu okulu. Icime sindi. Carsamba gunu Hakus da okulu gordukten sonra kayit yaptirmayi dusunuyorum.



Okuldan ciktiktan sonra, kayit yaptirdigimiz diger okula gittik Ecenaz'la, odedigimiz kayit parasini almak ve yaptiklarinin yanlis oldugunu soylemek icin. Bizim bir tabirimiz var ya "burnundan kil aldirmamak" hala o tavirdaydilar. Hafif agiz dalasina kacan politik bir konusmadan sonra, 2 hafta sonra beni arayacaklarini soylediler iade icin. Bu aksam merkez ofislerine e-mail yazmayi dusunuyorum sikayet ve para iadesi ile ilgili.



Buyuk ihtimalle de onumuzdeki pazartesi Ecenaz okula gitmeye baslayacak. Sabah 8:30 la 3:00 arasi. Ilk birkac ay haftada 3 gun gondermenin daha iyi olacagini dusunuyorum. Daha sonra ayni saatlerde haftada 5 gun, 3 yasini doldurdugunda da tam gun butun hafta yapmak okula alisma surecini kolaylastirir sanirim.



Ne zor mus bu okul isi. Cocugundan ayrilmak zor, dogru okul mu degil mi? karar vermek zor, Ecenaz'i okul psikolojisine hazirlamak zor.... zor da zor. Ve daha basindayiz. 4 sene sonra da ilkokul seciminde ayni sorunlari yasayacagiz.





Bu arada Ecenaz'in okulunda Melis ve Efe isimli 2 turk daha varmis. Ecenaz'dan daha buyukmusler.







Dun Ecenaz'in sahiplenme duygusunu, diger cocuklarla oynarken disa vurdugunu ilk defa gordum. Paylasmak istemedigi oyuncaklarini bir arabada toplayip elbise dolabina koydu ve kapiyi kapatti. Ama hala oyun arkadaslariyla buyuk kavgalari olmuyor.



Hele bebeklere bayiliyor. Kucagina almayi, opmeyi, beslemeyi cok seviyor. Dun butun gun Derin bebekle ilgilendi. Derin'in anne ve anneannesi Ecenaz'in kardese hazir oldugunu dusunuyorlar. Hakus ve benden ise yorum yok!!

Gecen gun Ciabata ekmegini yaptim. Ama bence bu ekmek icin makina kesinlikle gerekiyor. Tadi guzel oldu ama goruntunun Ciabata ekmegiyle alakasi yoktu. Asagida resmi var bakin. Benzemiyor degil mi? Cok daha fala kabarmasi ve isvicre peyniri gibi icinde buyuk yuvarlak bosluklar olmasi gerekiyordu. Deneyerek ogrendik ki ekmek makinasi alinmazda bu ekmek bir daha yapilmayacak.
Basarili oldugum ekmek hikayesini anlatayim simdi de. Cicek ekmek. Hani Turkiye"de firinlarda satarlar ya, 6 kucuk yuvarlak kenarda bir buyuk de ortada tam da ismi gibi cicek seklinde ustu susamli. Onu yaptim bugun. Pek sevmem aslinda bu ekmegi, kabuktan cok ic var ekmekte ama yapabilir miyim acaba diye denedim, oldu. Resmi asagida.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder