Lilypie Kids Birthday tickers

Cuma, Mayıs 11, 2007

Su boregi

Bir onceki yazinin sayfabasinda kalmasi icin uzun bir sure yazi yazmamayi planliyordum. Benim sirinem planlarimi hep alt ust ediyor. Oyle cok sey yapiyor ki hepsini aklimda tutamadigim icin hepsi ucup gidiyor. Secim donemine yaklastigimiz gunlerde birkac kez daha ayni yaziyi gundeme getiririm, merak etmeyin.

Gelelim benim kelebegime;
resim olayini bayagi ilerlettik. Hatta artik profesyonel malzemeler kullaniyoruz:) Ilerleme ciziminde degil tabii, zira renkleri karistirip kagidin heryerini kaplamayi daha cok seviyor. Resimdeki ev de benim eserim, yaniltmayalim sizi. Bazi harf ve rakamlari cok duzgun yazabiliyor ama, mesela 2,7,M,A,E,T,X,O,W,N,C,Z. Iki gun resim yapti bu setle simdi evin bir kenarina birakildi. Bir kac ay sonra tekrar karsisina cikinca yeni alinmis kadar sevinecek:)

Ecenaz'in okula gitmeye baslamasindan sonraki haftlarda hareketlerinde cok buyuk degisiklikler olmustu. Buyuk bir kismi da ogretmenine benziyordu. Cocuklarin egitim hayatlarinda ogretmenlerin rolu cok buyuk ama bence ilk ogretmenin yeri bambaska. Ilk ogretmenini sevmezse cocuk okula isinamaz, alisma asamasi cok uzun ve daha sancili olur, verdigi bilgiler dogru olsa da eger ilk ogretmeninin kisisel hareketlerinde gariplik varsa ayni sey cocugunuza gecebilir... gibi. Iste asagidaki resim bu son yazdigimin kaniti:) Montessori de cocuklar calistiklari masadaki copleri ya da kirintilari toplamak zorundalar. Ecenaz'in yaptigi gibi degil de kucuk bir firca setiyle. Kucucuk cocuklar ne kadar toplasalar da mutlaka kalanlar oluyor ve ogretmeni Sheryl boyle topluyor o kalanlari. Ecenaz da boya kaleminin ucunu actiktan sonra temizlik icin ayni yontemi kullaniyor.



Ecenaz'in televizyon izleme saatlerini azaltiyoruz. Kesintisiz olmasa da gunde 3-4 saat tv seyrediyordu ve ogrenmesini cok kotu etkiledigi farketmeye basladik. Seyrettigi programlar cocuklar icin ve bazilari ogretim amacli da olsa 3-4 saat cok fazlaydi. Daha kucukken bizimle oynamaya basladiginda "oyun oynuyoruz" deyip televizyonu kapatiyordu. Son zamanlarda her ikisini de ayni anda istemeye basladi. Biz de durum bagisikliga dogru gidiyor diye endiselenip duruma el attik. Simdi tum zamanimizi ona veriyoruz. Baska birseyle ilgilenmek zorunda kaldigimizda da televizyonu acmak aklina gelmiyor artik. Son bir haftadir gunde 45 dakikadan fazla gecmedi karsisina. Biz biraz harap olduk o baska:)
Bugun ben isteyken babasina " ben artik buyudum, haberleri ac seyredelim, bakalim neler olmus" demis. Hakus soylediginde birkac kez tekrar ettirdim cumleyi acaba yanlis mi duyuyorum diye. Ecenaz cok tane tane konusuyor ve kelimeleri dogru yere koyuyor ama bir arkadasim konusmasinin garip oldugunu dusunuyor. Sanirim tonlamalarinda sirin bir gariplik var gercekten.

Son birkac yazimda konu hep Ecenaz'di biliyorum. Bu mutfakta bos durdugum anlamina gelmiyor tabii. Sirasi gelmedi sadece. Iste yaptigim birkac mamanin resmi.
Soldaki resim cevizli cavdar ekmegim. Ozellikle kizartip balli peynir suruldugunde super oluyor. Ortadaki resim super kolay cikolata toplari, bizim evde pek tutulmadi nedense...
Veeeeeee soldaki de su boregi,peynirli. Normal borek yapamayan ben su boregine giristim gecen hafta. Yapmasi cok zahmetli ve zaman isteyen bir borek. Onumuzdeki alti ay tekrarlama planim yok. O gece nefret ettigim yastiklarimi bile umursamadan sizdim cunku. (6 ay icinde 4 yastik aldim ve sonuctan hala memnun degilim, yaslaniyorum galiba).
Kalan 3-4 yufkadan da bu aksam kucuk bir tepsi kiymali yaptim. Her ikisi de cektigim tum zahmete degecek kadar guzeldi. Yiyenler de benimle ayni fikirde.

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder