Lilypie Kids Birthday tickers

Cuma, Mayıs 04, 2007

As-kis-min!!!

Bu da ne demek? Ecenazca Askimsin...:)
Kelimeleri tam olarak soyleyemedikleri zaman, cocuklar daha bir sirin oluyorlar, degil mi? Biz tam olarak o bolgede dolasiyoruz simdilerde.
Bugun Ecenaz'in iliklerime isledigini hissettim, biliyorum cok garip bir ifade sekli. ama hissettiklerimi anlatacak baska bir kelime bulamadim. Anne olmak, insana boyle duygu inis-cikislari yasatiyor galiba.
Bazi gunler sucluluk duygusuyla, yataginin basinda oturup onu seyrederek kendimi affettirmeye calisiyorum bazen de dunyanin en mutlu, en verici annesi gibi hissediyorum. Ama yeterli olmama duygum hep agir basiyor. Belki de insan, sevdigine herseyin en iyisini vermek istedigi icin.
Onunla resim yapmak yerine yemek yaptigim icin, dvd seyrederken yaninda oturmak yerine utu yaptigim icin, "birlikte puzzle yapalim" dediginde banyomu temizledigim icin ya da sonsuz gibi gelen "neden" sorularini gecistirdigim icin.... hep bir sucluluk duygum var. Hergun Ecenaz'la bir saat kaliteli vakit geciriyorsam, neden iki saat degil diye bile hayiflaniyorum. Sonu yok yani... Evde yapmam gereken seyler var biliyorum, onun da kendi kendine yetmeyi ogrenmesi lazim ama iste... annelik boyle birsey galiba.
Ben de bugunu anne-kiz gunu ilan ettim ve belki de bir aylik suclulugumu affettirdim diyebilirim. Ikimiz de cok mutlu olduk.
Bebeklerinin altini degistirdik, yemek yedirdik, kitap okuyup uyuttuk sonra da alisverise ciktik. 1 yildir biriken 130 a yakin fotografin siparisini verdik. Daha eve gelmeden Ecenaz "bebekler uyandi?" diye sormaya basladi ve eve gelip kaldigimiz yerden devam ettik.
Benim bu kizim cok alem, arabada begenmedigi sarki calinca
"annesi bunu begenmedim, cok yavas, hizli ac" diyor
ya da cok sevdigi bir sarki icin "bi daha?" diyerek ayni sarkiyi uc kez dinletiyor bana. Ama alemlik isin bu kisminda degil. Muzigin ses ayarinda.
Defalarca anlatmaya calisdiysak da "sesini ac" demek yerine "sesini kisar misin" diyor. Ogrenmesi icin gercekten kisiyorum, "kis dedim sana" deyip cildiriyor. Bazen soylemek istedigi kelimenin zittini kullaniyor. Acmak yerine kapamak, alcak yerine yuksek, girmek yerine cikmak...gibi. Nerelerde kullandigi hatirlayamiyorum.
Bir ara kitaplardaki resimlerin neden konusmadigina takmisti. Sonunda ogrendi:
"resimler konusmaz, biz kitaptan okuruz ne dediklerini".
Ya da uyurken ona cok alcak sesle kitap okudugumda:
"annesi neden az konusuyorsun" diye soruyor.
Dun babasiyla ogle yemegi yerken, mutfakta yari acik duran kapiyi kapatmak icin masadan kalkmis. Benim kizim alem olmanin da otesinde catlak:)
"ben fish olcam, octopus olcam denizde yasicam"
boyle bir cumle kurdu, koltukta sarmas dolas uzanirken. Sonra konu ciddilesti kalkip oturdu basucuma. Bir saate yakin sohbet ettik kizimla. Oyle heyecanli anlatiyordu ki, kamerayi almak icin kalkip, o ani bozmak istemedim.
Bazen kucukken yaptigi seyleri ona anlatiyorum cok hosuna gidiyor, karincalar tarafindan 10 kusur yerinden isirildigi hikayesi favorisi.
"annesi karincalari anlatsana" diyor.
Kocaman bir karinca yuvasinin ustunde ziplarsan, zavalli hayvanlarin isirmaktan baska caresi olmaz tabii. Neyse, sohbet ederken, birden O ben oldu ve bebeklerini karincalardan kutardi. Ama gercekten ben oldu, tum el hareketlerim, vurgularim ve mimiklerimle. Sasirdim kaldim.
Bazen de ogretmeni Sheryl oldu.
"i told you, you dont do that", "you are not listening" feci komik.
Bugun bir de gorev ustlendi Ecenaz. Yeni diktigim cicege hergun su verecek. Allahtan cok su isteyen bir cins. Buyuyup cicek actidiginda da onlara "Ecenaz" ismini verecegiz. Ilk suyunu verdikten sonra
"hani buyumuyo" dedi hemen.
Sabredip beklerse cok guzel cicekler acacagini anlattim.
"ne renk cicek olcak" diye lafi agzima tikadi.
"beyaz" dedim
"sari olsun"mus.
"bekleyip gorelim" diye konuyu kapattim.
Bu arada dikkat ettiyseniz Ecenaz bana "ANNE" demiyor, "annesi" ya da "mom", "mommy", "mama". Cok nadiren "anne" dediginde icim pir pir oluyor, cok duygulaniyorum. Ben de delimiyim neyim?
Ayni sey Hakus icin de gecerli "baba" degil "babasi", "dad","daddy".
Ve son olarak, bugun Ecenaz'in cooook ama cok buyudugunu hissettim. Kizimin benimle paylasacak ne cok seyi varmis. Bir suru de sey ogrendim. Inanilmaz bir hayal dunyasi var mesela. Hepsini bir yaziya sigdirmaya tabii ki imkan yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder