Lilypie Kids Birthday tickers

Cuma, Temmuz 27, 2007

Sinema Gunleri

Ecenaz'in ilk sinema macerasindan bahsetmistim. Patlamis misiri bitince salonu terkettigi icin ikinciye bir turlu cesaretimiz yoktu. Ta ki AMC sinemalarinin Summer Movie Camp uygulamasini duyana kadar. Her carsamba sabahi cocuklar icin oldukca yeni olan cizgisinemalar gosteriliyor sekiz hafta boyunca. Ustelik ucretsiz. Sadece cocuklara da degil, herkese. Biz ilk haftayi kacirdik, sansli olmaliyiz ki Happy Feet gosterimdeymis. Bir zamanlar gunde 2 kez seyrettigimiz film yani. Ikinci hafta da 4 Temmuz tatili dolayisiyla kapaliydi, ama ucuncu haftadan beri cok sIkI takipcisiyiz.
Peki filmi sonuna kadar seyretti mi Ecenaz? Ehh...
Ilk hafta seyrettigi film Ice Age'di. 45 dakika
Ikinci hafta Barnyard. 80 dakika
Ve bu hafta Flushed Away. 90 dakika
Sonuncuda zafer bizim.
Yavas yavas ve istikrarli bir sekilde sinemaya alisti kizimiz. Tabii ki patlamis misir, limonata ve kraker uclusunun de yardimi kucumsenemez:)
Butun bu eglenceye ben maalesef katilamiyorum. Isten geldikten sonra degisik kaliplardaki soru sekillerini denememe ragmen sinemayla ilgili tek kelime alamiyorum agzindan. Biliyorsunuz ayni sorunu okulla da yasamistik. Ogretmenin dedigi dogru galiba, herseyi cok ayrintili gozlemleseler de anlatim becerileri belli bir yastan sonra gelisiyor sanirim. Beklemedeyiz.

Efendim gelelim asagidaki resime. Nedir bu? Bir icecek... Orasi kesin ama ne tur bir icecek? Soguk... Anladik da ne var icinde? Buz:)) Iki paragraf boyunca bu sekilde uzatip sizi delirtebilirim ama yapmayacagim.
Thai Iced Tea with Crown Royal Whisky... Yani, soguk Tayland cayi ve viski.
Beni yakindan taniyanlar cok iyi bilir ki ben icki icmem, daha dogrusu icemem. Uc yudum biradan sonra kulaklarim kizarir ve ates cikmaya baslar. Bir kadeh rakiyla alkol komasina girerim... gibi. Zaten icecegi viski bardagi yerine dondurma kasesine koymamdan da kolayca anlasilabilir:) Iste benim gibi icki icme ozurlu birisi nasil olduysa boyle bir icecek icat etti. Tadi? Super. Kendim yaptigim icin begenmem normal tabii de deneyen herkesin bayilarak icmesine ne diyorsunuz?
Eger evde Thai Tea yapmiyorsaniz-ki hic yapan birisiyle karsilasmadim-biraz zahmetli olabilir denemek icin. Amerika da yasiyorsaniz kolay bir yolu var. Guzel yaptigini dusundugunuz bir Thai restoranindan cayi alip evde viski ilavesini kendi zevkinize gore yapabilirsiniz. Turkiye'de yasayanlar icin maalesef boyle bir sans yok. Belki onumuzdeki bes sene icinde asya mutfagi iyice yayginlasinca.

Son resim de mutfakta delirdigimin kaniti gibi sanki. Mis gibi mantimatigim(isminin bu oldugunu da yeni ogrendim) dururken yeni aldigim bir kitaptaki tarifle manti yapinca ortaya bu inci gibi dizilmis goruntu cikti. Zaten goruntu disinda lezzette cok fazla bir fark oldugunu soyleyemem. Tecrube edildi ve ogrenildi.
Bu mantilarin agzi acik, sicak suya girince dokulur diye dusunenler icin bir aciklama yapayim hemen. Sicak suya atmadan once firinda uzeri kizarana kadar pisirildigi icin hersey yerli yerinde duruyor. Eskiden annelerimiz, hemen pisirmeyecekleri mantiyi saklamak icin yaparlarmis bunu. Ben de Turkiye'ye giderken Hakus icin ayni sekilde hazirlayip dolaba birakmistim. Irmigi bulgur zannederek pilav yapan kocam ac kalmasin diye:)

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder