Lilypie Kids Birthday tickers

Pazartesi, Nisan 09, 2007

Balik Haftasi

Cocukluk donemlerimizde burun kivirarak yedigimiz ama buyudukce yemekten zevk aldigimiz, hatta belki biraz daha ileri giderek kulturunu ogrendigimiz sey balik. Her ulkenin kendine has baligi ve her baligin lezzetini gosteren pisirme sekli var. Ege'de yetismis birisi olarak benim favorim cipura idi. Kizartmasi da yapilir ama izgara cipuranin tadi baska olur mesela. Yasadigim ulke degisince balik kulturum de degisti tabii. Amerika'ya ilk geldigim zamanlarda somon baligindan baska birsey yemezdim. Arada bir belki catfish(kedibaligi). Simdi, alti sene sonra yedigim baliklarin cesidi arttigi gibi bircok deniz urununu de evde pisirir oldum. Ve bu hafta tam bir balik soleni yasandi evde. Cumartesi gunu sardalya ve taratoruyla birlikte midye tava vardi monude. Ecenaz sardalyayi severek yiyor. Midyenin de tadina bakti ama "ih ih" dedi "begenmedim". "Hicbirseyi denemeden begenmedim deme" kulturunu ogrettik Ecenaz'a. Onune ne konursa tadina bakiyor. Begenirse sapur supur, begenmezse "ben bunu yemeyecegim" diyor. Ve balik yerse cok akilli olacagini soyledigimiz icin "ben balik yedim akilli oldum" diye de bize satiyor.
Midye tava yapmayi ikinci deneyisim bu, ilkinin pek basarili oldugunu soyleyemem. Ikinci yapisim ise muhtesemdi. Guler ablayla sadece midye tava yemek icin Ortakoy'e gittigimiz zamanlari hatirladim.
Masada bir Istanbullu olarak Yusuf abi de vardi, midyelerim icin yorumu "bunlar Ortakoy'dekinden cok daha guzel olmus" oldu. Guler anneannemiz gelince bir de onun fikrini almak lazim.
Bu hafta balik haftasi demistim. Bu aksamki monumuzde de "Halibut" baligi vardi. Bizim Kalkan baligina cok benziyor tadi, goruntu de cok yakin ama ufak bir lezzet varki var. THY ile yaptigimiz son ucusta monude Halibut vardi ve ismini Kalkan olarak cevirmislerdi. Surekli alisveris yaptigim asya marketinde bu baligi ariyordu gozlerim uzun zamandir. Sanirim tazesinin bir donemi var, donmus olarak her donem bulabilirsiniz ama ben sevmiyorum donmus baligi. Gorur gormez de aldim. Somon, catfish ve tilapia yemeyen kizim sardalya, halibut ve mangalda pismis sea bass baligina bayildi. Bu arada gecen haftaki mangal partimizde hersey cok lezzetli olmustu. Hepimiz cok acikmis bir halde oldugumuz icin resimleyemedik. Bir sonraki balik monumuz ise carsamba gunu, Hakus'un calismadigi aksamlari seciyorum ki hep birlikte evde oldugumuz sayili aksamlarda masaya ozel bir sey koyabilmek icin. Ispanakli somon baligi yapacagim, belki Ecenaz bu seklini sever. Ve carsamba gununden sonra bir-iki hafta boyunca eve balik almayi dusunmuyorum. Belki sebze haftasi yapabilirim.




Resimde gordugunuz tatli, bizim sutlaca benzeyen bir tatli olan tapioca. Yine asya marketinde kesfettigim degisik tatlardan birisi. 6-7 renk alternatifi vardi ama ben beyaz olani sectim. Ilk denememde biraz daha tanidik bir goruntusu olsun diye belki. Inek sutu yerine hindistan cevizi sutu ile pisirdim. Evde pek ragbet gormedi. N'apalim, degisik seyler denemis olduk.






Yaziya baslamadan hemen once firindan cikardim bunu. Ispanakli kis(quiche). Coook uzun zamandir yapmamistim. Ecenaz bir zamanlar bayilarak yerdi. Hakus "ben yemem Muge, yapma" dediyse de kizim icin yaptim. Bakalim tadini hatirlayacak mi? Ama tuzunu biraz abartmisim.


Icinde bir suru yumurta olmasina ragmen hic yumurta tadi ya da kokusu gelmiyor yerken, biraz garip bir durum.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder