Lilypie Kids Birthday tickers

Perşembe, Haziran 07, 2007

Yaz Sezonu Acildi

Anneannemizin gelmesi ile havuz sezonunu actik.

Annesinin gunesten biraz uzak kalmasi gerektigi icin, Ecenaz dort gozle "anane"sini bekliyordu. Okullar kapandigindan beri, evde hanimefendiye eglence bulmakta zorlaniyoruz. Hakus Chuck E Cheese'a goturuyor, ben de parka. Anneanne'ye de havuz gorevi dustu:)
Dun, morarmis dudaklarina ve tir tir titremesine ragmen havuzdan cikaramayinca, beraber biskuvi yapma sozu verdim. Asagidaki resim iste o soz verilen limonlu biskuviyi yaparken cekildi.

Ecenaz'in playdough kaliplarini kullandik. Malzemeler tanidik olunca hicbir sey anlatmam gerekmedi. Kolu buyuklugunde merdaneyi kullanmakta da hic zorlanmadi.
Mutfakta bana yardim etmeye bayiliyor. Masa kurmayi ve yemekten sonra kirli tabaklarini mutfaga goturmeyi biliyor ama kesmiyor kizimi. Taze fasulye ayikliyoruz, dolaptan istedigim malzemeleri veriyor, bulasik makinesini bosaltmama yardim ediyor. Ama en cok elinin kirlendigi yardimlari seviyor. O da hamurlar.
Bu aralar biraz problemliyiz. Mutfakta degil tabii ki problem. Benim ilk calismaya basladigim zamanlar yasadigimiz bir sorun, bilinmeyen bir sebeple geri geldi. Separation Anxiety yani ayrilik korkusu. Evin hicbir odasinda yalniz kalamiyor, tuvalette bile yaninda bekliyoruz, Hakus da ben de ise giderken aglama krizleri yasaniyor. Sebebini bulamazsam iyilesme sureci daha da uzar gibime geliyor. Ayrica ilk yilda yasanan ayrilik korkusu normal sayilirken, 3 yas grubu icinde pek nadir gorulen bir durum bu.
Ilk krizi peygamber sabri ile asmistik. Korkusunun uzerine gitmeden sonsuz bir anlayis ve sevgi ile. Simdi ne yapmamiz gerektigiyle ilgili hicbir fikrim yok.
Cumartesi gunu dort gunluk bir tatile cikiyoruz. Belki, ailece birlikte olacagimiz bu tatil biraz ise yarar.

Guler anneannemiz bize neler getirmis neler... Annenin ismarladigi butun yemek malzemeleri hatta fazlasi bile gelmis. Dr Oetker'in butun urun cesitlerinden olusan bir sepet dolusu malzemem var simdi. Asagidaki pasta da bu malzemeler sayesinde cikti ortaya. Karamelli pasta. Tarifteki malzemlerde biraz oynama yaptim, mesela karamelle muzun guzel bir uyumu olacagini dusunerek katlardan birine muz koydum. Antep fistigi yerine annecigimin gonderdigi mis gibi kavrulmus findik kullandim... Amaaaa bir yerde yanlis yaptim. Pasdinpanyalari islatirken biraz daha fazla sut kullanmam gerekirmis. Yine de ilk pasta denemem icin fena sayilmaz. Isyerimdekiler benim yaptigima inanamadilar. Biraz beceriksiz gorunen bir tipim var sanirim:)

Gitmeden once pastanin yapilma amacini da anlatayim. 11 Haziran onemli iki gunu kutladigimiz ozel bir gun.
Ecenaz'in dogum gunu ve bizim evlilik yildonumumuz. Tatil sebebiyle evde olmayacagimiz icin biraz erken yaptim. Ve ilk pastamin da boyle ozel bir gun icin yapilmis olmasi ayrica guzel.
Ecenaz bu pasta uzerinde mum uflemedigi icin pek uzerine alinmadi galiba. Sanirim 10 haziran pazar gunu onun icin ozel bir pasta alinacak.
Tatilden dondugumuzde guzel resimlerle tekrar gorusmek uzere......

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder