Lilypie Kids Birthday tickers

Çarşamba, Haziran 20, 2007

3 yas

Erkekler alisveris yapmayi bilmiyorlar! Hakus'a bunu soyledigimde once, saskin bir surat ifade vardi sonra aciklamalar yapar gibi oldu ve sonunda dogrulugunu kabullendi. Yukaridaki resim, alisveris merkezinde bizden 15 dk uzaklasmalarinin sonucu. 3 yasindaki kizina 5 yas gozlugu. Zaten kasik kadar surati olan Ecenaz'in yuzunu kapliyor neredeyse. Neyseki bu sene 37 ekran TV buyuklugundeki gozlukler moda. Istemeden de olsa modayi takip ediyoruz:)

Dun Ecenaz'in 3 yas kontrolu vardi. Ilk aldigimiz muayene tarihini nasil olduysa, unuttuk. Ne benim ne de Hakus'un boyle bir tarihi unutmasi mumkun degil ama oldu iste. Ikincide mailece ofisteydik. Hatta yarim saat erken bile gittik. Hersey normal cikti. Boy gelisimi %90, kilo gelisimi de %75 mis. Simdilik cagin hastaligi obezite bizden uzak gorunuyor. Doktorumuzla uzun uzun herseyden konustuk. Ofisteki yedi doktordan en sevdigim doktor bu zaten. Biz de mumkun oldugunu O'nu gormeye calisiyoruz. Ecenaz hanim asidan kurtuldu bu sefer. Seneye dort asi birlikte vurulacakmis.
Bazi sorularim vardi doktor icin. Bir tanesi de vitamin takviyesi. Turkiye'deki bir cok ailenin cocuklarina vitamin verdigini duydum, hatta bir dizide inatla cocuga vitamin vermeye calisiliyordu. Acaba biz de vermeli miydik? Doktor gerek yok ama almasi da zarar vermez dedi. Ben biraz da internette arastirip daha sonra karar verecegim.
Ecenaz'a daha saglikli oldugunu dusundugum icin soya sutu veriyordum ama inek sutu uzmanlarin ilk tercihiymis. Evdeki kutu bitince yagsiz inek sutune basliyoruz.
Muayene boyunca hersey yolundaydi. Donen koltuguna oturmak icin doktoru yerinden etme cabasi ve muayene sonunda almasi gereken lollipop'u biraz erken istemesi disinda Ecenaz da cok uyumluydu.
Anneannesi geldiginden beri Turkcesi oldukca ilerledi. Bizim hic kullanmadigimiz kelimeler ogrendi. Turkce cocuk kitaplari okunmasini istiyor artik. Gece kendi yataginda rahat edemeyince anneannesinin yatagina sivisiyor.
Yataginin altindaki monster(canavar) korkusu bitti simdi de klozetinin kapisini kapatiyoruz.
Bunda sanirim biraz benim sucum var. Cocuklarin sunger gibi oldugunu ve konusurken daha dikkatli olunmasi gerektigini hep unutuyorum.
Bir gun market alisverisinden geldigimizde ellerim doluydu ve Ecenaz'dan kapiyi kapatim kilitlemesini istedim. Hemen "neden" sorusu geldi tabii. Ben de "kapimizi kapatmazsak evimize hirsiz girer" dedim. Sanki cocukca baska birsey uyduramazmisim gibi. Bazen Ecenaz'in hala cocuk oldugunu, hatta cocuk olmaya bile yeni basladigini unutup, buyuk insan gibi davranmasini bekliyorum. Iste bu cevaptan kisa bir sure sonra da yeni bir korku basladi. Insallah yakinda atlatiriz.

Yonca ekmek. Anneannenin en sevdigi ekmek bu oldu. Yapimi saatler suren ciabata ekmegime bile tercih edildi. Sadece iki kere ustuste yaptim. Hep ayni ekmegi yemekten hoslanmiyorum. Iki yeni ekmek kitabim daha oldu. Simdi yeni tarifler deniyorum. Resimleyebilirsem buraya da tasirim.

Posted by Picasa

3 yorum:

  1. Merhaba ,

    Bu ekmek tarifinin orijinalini nereden aldiginizi yazmayi unutmussunuz herhalde? cok guzel gorunuyor..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  2. Tarifin orijinali online bir source olmadigi icin yazmadim. Arkadasimdan odunc aldigim bir baking kitabindan cunku. Kitap bana ait olmadigi icin de ismini hatirlamiyorum. Ama merakinizi gidermek icin en kisa surede ogenir ve yazarim.
    Bu arada ekmegin orijinal ismi de "clover leaf rolls"

    YanıtlaSil
  3. The Cook's Encyclopedia of Baking.
    Carole Clements

    Page 119

    YanıtlaSil